Kimler Katılabilir?
- Psikologlar: Klinik, okul ve danışmanlık psikologları bu eğitimi alarak çocuklarla yaptıkları çalışmalarda daha etkili değerlendirmeler yapabilirler.
- Rehber Öğretmenler ve Danışmanlar: Okul ortamında çocukların eğitim ve psikososyal ihtiyaçlarını değerlendirmede bu testleri kullanabilirler.
- Özel Eğitim Uzmanları: Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların değerlendirmesinde bu testlerden faydalanabilirler.
- Çocuk ve Ergen Psikiyatristleri: Tanı ve tedavi sürecinde objektif bilgilere ihtiyaç duyarlar.
- Sosyal Hizmet Uzmanları: Risk altındaki çocukların değerlendirilmesi ve doğru müdahalelerin planlanmasında bu eğitimi kullanabilirler.
- Eğitimciler: Öğrenci gelişimini daha yakından takip etmek, eğitimde bireyselleştirme yapmak adına bu eğitime ihtiyaç duyarlar.
- Anaokulu ve Kreş Öğretmenleri: Erken yaşta yapılan değerlendirmelerle çocuğun gelişimini takip etmek ve desteklemek için bu eğitim önemlidir.
- Aile Danışmanları: Aile içi dinamikleri ve çocukla ilgili sorunları objektif bir şekilde değerlendirebilmek için bu eğitime ihtiyaç duyarlar.
- Pedagoglar: Çocukların gelişimini takip ederken bu testleri kullanabilirler.
- Sağlık Profesyonelleri: Fizyoterapistler, dil ve konuşma terapistleri gibi uzmanlar, objektif değerlendirmelere dayanarak müdahale planlamaları için bu eğitimi alabilirler.
İstihdam Alanları:
- Okullar: Rehberlik ve psikolojik danışmanlık servisleri, özel eğitim merkezleri.
- Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri: Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin değerlendirilmesi ve eğitimi için.
- Psikolojik Danışmanlık Merkezleri: Bireysel ve grup terapileri, değerlendirme süreçleri için.
- Hastaneler: Çocuk ve ergen psikiyatri servisleri, psikolojik danışmanlık birimleri.
- Araştırma Merkezleri: Çocuk gelişimi, eğitim psikolojisi üzerine araştırmalar yapılırken objektif değerlendirmeler için.
- Kamu Kurumları: Sosyal hizmetler, çocuk koruma merkezleri, aile ve sosyal politika birimleri.
- Özel Danışmanlık Ofisleri: Aile danışmanlığı, çocuk danışmanlığı hizmetleri sunan özel ofisler.