
ORFF Eğitici Eğitimi
Temmuz 28 – 21:00 / 23:00

Orff Eğitici Eğitimi ✨
Eğitmen: Berna KILIÇ
“Müzikle Öğren, Oyunla Öğret!”
Eğitim Hakkında;
Tarih ve Saati: 28-29-30-31 Temmuz 2025 / 21.00 – 23.30
Eğitim Günleri: Pazartesi, Salı, Perşembe ve Cuma Günleri (4 Gün)
Platformu: Google Meet / Canlı Bağlantı
Not: Tüm eğitimlerimiz uzaktan eğitim panelinden desteklenmektedir.
Ücretlendirmeler Hakkında;
Eğitim Dökümanları, Videolara Sınırsız Erişim, Uzmanlık Eğitimlerine Canlı Katılım, E-Devlet/Üniversite Onaylı Uzmanlık Belgesi DAHİL TOPLAM 2500 TL’dir.
Kayıt oluşturduğunuz andan itibaren uzaktan eğitim panelinden canlı dersleri beklemeden derslerinizi bitirip, belgelerinizi alabilirsiniz. Sonrasında canlı derslere dahil olabilirsiniz
Taksitlendirme Hakkında;
Kredi Kartı Ödemelerinde: 2 aydan 12 aya kadar taksitlendirme yapılmaktadır. (Bankanızın belirlediği vade farkı yansıtılır.)
NOT: Havale/EFT ödemelerinde belgeleriniz, ödemeniz tamamlandıktan sonra E-Devlet sistemine yansıtılır.
Daha fazla bilgi almak ve kayıt oluşturmak için formu doldurun;
Eğitim İçeriği
- Giriş: Orff Yöntemine Tanıtım ve Hedefler
Amaç: Çocuklara müziği keşfetme, ritim, melodi ve armoniyi anlamaları için temel araçlar sağlamak.
Hedef Kitle: 3-6 yaş arası çocuklar
Yöntem: Orff yaklaşımının temel ilkeleri, çocukların müziği doğal yollarla öğrenmelerini sağlamak için oyun, hareket ve şarkıları birleştirir.
- Temel Müzik Kavramları ve Ritmik Farkındalık
Ritim Çalışmaları:
Çocuklar, basit ritim ve vuruşları takip ederek müzikle etkileşime girer.
Aktiviteler:
El çırpma, parmak şıklatma, ayakla ritim tutma.
Çeşitli vurmalı çalgılar (davul, ksilofon, marakas vb.) ile ritmik oyunlar.
“Ritim Çiftlik” oyunu: Öğretmen ritmi söyler, çocuklar taklit eder.
Melodik Farkındalık:
Çocuklar melodiyi duyarak, basit şarkılarla sesleri takip eder.
Aktiviteler:
Arka arkaya iki notadan oluşan kısa melodileri taklit etme.
“Ses Canavarı” oyunu: Çocuklar farklı sesleri eşleştirir (yüksek/düşük, uzun/kısa).
- Ses ve Hareket
Sesli ve Sessiz Anlar: Çocuklar, sesli ve sessiz süreklilikleri anlamaya başlar.
Aktiviteler:
“Sessiz” ve “sesli” olma egzersizleri.
Davul, çan veya başka bir çalgıyla “sessiz” ve “sesli” geçişler oluşturma.
Hareketle Müzik İfadesi: Müzik dinlerken serbest hareket etme.
Aktiviteler:
Yavaş bir şarkı eşliğinde yavaş, hızlı bir şarkı eşliğinde hızlı hareket etme.
Çocukların dans ederek müzikle bütünleşmesi.
Hayvan Hareketleri: Hayvan taklitleriyle müziği dramatize etme (örneğin, “kedi gibi sessizce yürüyün” gibi).
- Orff Çalgıları ile Tanışma
Tanıtım: Orff çalgıları çocukların müziği keşfetmesine yardımcı olan basit, doğal enstrümanlardır.
Xilofon, marakas, bongo gibi enstrümanlarla tanışma.
Aktiviteler:
Çocuklar, tek tek çalgıları keşfeder ve çalma yöntemleri hakkında bilgi edinir.
Basit melodiler çalarak grup halinde müzik yapma.
Gruplar Arasında Müzikal İletişim: Çocuklar, bir grup halinde bir parçayı oluşturur ve herkesin katkı sağlaması sağlanır.
- Şarkı Söyleme ve Eğlenceli Oyunlar
Şarkı Söyleme:
Kolay şarkılarla sesleri tanıma ve ses aralıklarını anlamalarına yardımcı olur.
Aktiviteler:
Temel çocuk şarkıları (örneğin: “Küçük Bir Kelebek” veya “Bir Çift Sarı Çizmeli”).
Şarkı sözlerini ezberleme ve sesli/sağlıklı şarkı söyleme egzersizleri.
Müzikal Hikaye Oyunları:
Çocuklar, bir şarkı veya hikaye eşliğinde hareket eder.
Aktiviteler:
Müzikal bir hikaye anlatma ve çocukların bu hikayeye uygun hareketler yapması.
“Büyülü Orman” oyunu: Çocuklar hayal dünyasında bir ormanda gezerken çeşitli ritmik sesler çıkarır.
- Doğaçlama ve Yaratıcılık
Doğaçlama:
Çocukların sesleri keşfederek ve müzikle etkileşime girerek yaratıcılıklarını ortaya koymalarına yardımcı olur.
Aktiviteler:
Çocuklar, basit bir melodi veya ritmik kalıp üzerinde doğaçlama yapar.
Ses ve Nesnelerle Doğaçlama: Çeşitli ev eşyalarını (cam, tahta, plastik şişe vb.) kullanarak ritim oluşturma.