- Instructor: Matlas Akademi
- Students: 1
- Duration: 4 days
A.C.T. (KABUL-KARARLILIK) EĞİTİMİ ✨
Eğitmen: Psk. Elif KAYA
“Değerlerle Yolculuk, Bilinçle Değişim: ACT ile Hayata Bağlanın!”
Eğitim Hakkında;
Platformu: Google Meet / Canlı Bağlantı
Belge Saati: 64 Saat
Not: Tüm eğitimlerimiz uzaktan eğitim panelinden desteklenmektedir.
Ücretlendirmeler Hakkında;
Eğitim Dökümanları, Videolara Sınırsız Erişim, Uzmanlık Eğitimlerine Canlı Katılım, E-Devlet/Üniversite Onaylı Uzmanlık Belgesi DAHİL TOPLAM 2000 TL’dir.
Taksitlendirme Hakkında;
Havale/EFT Ödemelerinde: 5000 TL’ye kadar 3 taksit, 5000 TL üzerine 6 taksit yapılmaktadır.
Kredi Kartı Ödemelerinde: 2 aydan 12 aya kadar taksitlendirme yapılmaktadır.
📝 Kayıt oluşturduğunuz andan itibaren uzaktan eğitim panelinden canlı dersleri beklemeden derslerinizi bitirip, belgelerinizi alabilirsiniz. Sonrasında canlı derslere dahil olabilirsiniz.
Bu Eğitim Programı Hakkında Tüm Bilgilere Aşağıdaki Sekmelerden Ulaşabilirsiniz.
A.C.T. Nedir? Nasıl Uygulanır?
A.C.T., Kabul ve Kararlılık Terapisi’nin kısaltmasıdır. Bilişsel davranışçı terapinin bir formu olan ACT, bireylerin duygusal ve psikolojik acılarıyla daha etkili bir şekilde başa çıkmalarını sağlamayı hedefler. Bu terapi, bireylerin zorlu düşünce, duygu ve anılarına farklı bir perspektiften yaklaşmalarına yardımcı olmayı amaçlar.
ACT’nin temel prensipleri şunlardır:
- Kavramsal ve Otomatik Düşüncelerden Uzaklaşma: Düşüncelerimizle özdeşleşmek yerine onları nesnel bir gözlemci olarak fark etme.
- An’a Odaklanma: Şu anki deneyime tam olarak katılmak ve anın tadını çıkarmak.
- Kabullenme: Zorlu düşünce, duygu ve fiziksel hislerle mücadele etmek yerine onları kabullenme.
- Benlik Kavramından Çıkma: Kendi hikayemizde sıkışıp kalmak yerine daha geniş bir perspektife geçiş yapma.
- Değerlere Bağlılık: Hayatta neyin gerçekten önemli olduğunu belirleme ve bu değerlere uygun eylemler gerçekleştirme.
- Eyleme Geçme: Değerlere uygun hareket etme ve yaşamın anlamlı bir şekilde sürdürülmesini sağlama.
Nasıl Uygulanır?
A.C.T., bir dizi egzersiz ve metafor kullanarak yukarıdaki prensipleri danışanlara aktarır. İşte temel adımlar:
- Duygusal Farkındalık: Danışanın şu anki duygusal durumunu fark etmesine yardımcı olma.
- Düşüncelerin Gözlemi: Düşünceleri yargılamadan sadece gözlemleme.
- Kabullenme Egzersizleri: Acılı veya rahatsız edici düşünceleri, duyguları ve fiziksel hisleri kabullenme pratiği yapma.
- Benlik Kavramından Ayırma Egzersizleri: Danışanın, düşüncelerinin ve duygularının ötesinde daha geniş bir bilince sahip olduğunu anlamasına yardımcı olma.
- Değer Belirleme: Danışanın hayatındaki gerçekten neyin önemli olduğunu belirlemesine yardımcı olma.
- Eylem Planlama: Bu değerlere uygun eylemler planlama.
- Maruz Bırakma: Danışanın korkuları ve kaçındığı durumlarla yüzleşmesine yardımcı olma.
- Bilişsel Ayırma Teknikleri: Düşüncelerin gerçek olmadığını, sadece zihinsel olaylar olduğunu anlamasına yardımcı olma.
A.C.T., bireylerin zorluklarla başa çıkma becerilerini artırmak, yaşamlarına anlam katmak ve değerlerine uygun bir yaşam sürdürmelerini sağlamak için tasarlanmıştır. Bu yaklaşım, danışanların yaşamlarındaki zorlukları kabullenmelerine ve onlara rağmen değerlerine uygun yaşamlarını sürdürmelerine yardımcı olmayı amaçlar.
Eğitim İçeriği
1. Modül: Temel Bilgiler ve Kabul-Kararlılık Terapisi’nin Özü
- A.C.T. Tarihçesi
- Geleneksel ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşımlarla Karşılaştırma
- A.C.T.’nin Temel Kavramları ve Hedefleri
- A.C.T. Tekniklerine Genel Bakış
- Terapinin Başlangıç ve İlerleme Aşamaları
2. Modül: Bağlam ve Analitik Yaklaşım
- İlişkisel Çerçeve Kuramı (RFT) ve A.C.T.’nin İlişkisi
- İşlevsel Analiz ve Bağlam Odaklı Yaklaşım
- A.C.T.’nin Altıgen Modeli
- Bilişten Ayırma ve Farkındalık
- Duygusal Acının Kabulü, Kaçınma Mekanizmaları ve Teknikler
- Ayırma ve Kabul Egzersizleri
3. Modül: Benlik Algısı ve Değerler
- Kavramsal Benlik ve Öz-Bilinç
- Benlik Kavramını Derinlemesine Anlama Egzersizleri
- An’a Dokunma ve Farkındalık Pratikleri
- Değer Belirleme ve Odaklanma Egzersizleri
4. Modül: Eylem Odaklı Terapi ve Danışmanlık Süreci
- Değerlerle Uyumlu Eylemler ve Kararlılık
- Değerlere Uygun Eylem Pratikleri
- A.C.T. Perspektifinden Danışmanlık Süreci ve Yapısı
- Örnek Vaka Analizi ve Formülasyon Çalışmaları
Kimler Katılabilir ve İstihdam Alanları Nelerdir?
Kimler Katılabilir?
- Psikologlar: Hem klinik hem de danışmanlık psikologları için ACT, danışanlarla çalışırken kullanabilecekleri bir yaklaşımdır.
- Psikiyatristler: Medikal tedavinin yanı sıra psikoterapi yaklaşımlarını da kapsayan bir perspektife sahip olan psikiyatristler için ACT, danışanların mental sağlık sorunlarıyla başa çıkmasına yardımcı olabilir.
- Psikoterapistler: Farklı terapi yöntemleriyle çalışan profesyoneller, ACT ile danışanların duygusal ve bilişsel zorluklarıyla başa çıkmalarına yardımcı olabilir.
- Sosyal Hizmet Uzmanları: Sosyal hizmet uzmanları, bireylerin sosyal çevreleri ve yaşam koşullarıyla başa çıkmalarına yardımcı olabilir.
- Danışmanlar: Okul danışmanlarından aile danışmanlarına kadar birçok alanda, ACT eğitimi profesyonellere danışanlarıyla daha etkili bir şekilde iletişim kurma ve onlara destek olma becerisi kazandırabilir.
- Sağlık Uzmanları: Özellikle zihinsel sağlıkla ilişkili problemleri olan bireylerle çalışan sağlık profesyonelleri (örn. hemşireler, fizyoterapistler) için ACT eğitimi faydalı olabilir.
İstihdam Alanları:
- Özel ve Devlet Hastaneleri: Klinik psikologlar, psikiyatristler ve sosyal hizmet uzmanları bu hastanelerde çalışabilir.
- Özel Muayenehaneler: Psikologlar, psikiyatristler ve psikoterapistler kendi pratislerini oluşturabilirler.
- Okullar ve Eğitim Kurumları: Okul danışmanları ve rehber öğretmenler, öğrencilere psikolojik destek sağlamak için ACT yöntemlerini kullanabilir.
- Rehabilitasyon Merkezleri: Madde bağımlılığı, yeme bozuklukları ve travma sonrası stres bozukluğu gibi spesifik sorunlara yönelik tedavi sunan merkezlerde ACT yöntemleri uygulanabilir.
- Kurumsal Şirketler: Kurumsal danışmanlık ve çalışanların zihinsel sağlığına yönelik destek programları için ACT yaklaşımlarının kullanıldığı pozisyonlar bulunabilir.
- Araştırma ve Akademik Kurumlar: ACT’nin etkinliği ve uygulanabilirliği üzerine araştırma yapan akademisyenler ve araştırmacılar için fırsatlar bulunmaktadır.
Neden Katılmalıyım?
- Kapsamlı Terapötik Yaklaşım: ACT, bilişsel davranışçı terapinin geleneksel yöntemlerini, deneyimsel değişim ve mindfulness teknikleriyle birleştirir. Bu kapsamlı yaklaşım, danışanlarınızın zihinsel ve duygusal zorluklarına daha etkin bir şekilde yanıt vermenizi sağlar.
- Bilinçli Farkındalık: ACT, bireylerin kendi düşünceleri, duyguları ve duyumlarına farkında olmalarını ve bu deneyimleri değerlendirmeksizin kabul etmelerini teşvik eder. Bu teknikler, danışanlarınıza şimdiki anla daha derin bir bağlantı kurmalarına yardımcı olabilir.
- Değerler ve Hedeflere Odaklanma: ACT, bireylerin kendi değerlerini keşfetmelerine ve bu değerlere uygun hedefler belirlemelerine yardımcı olur. Bu, danışanlarınızın hayatlarına anlam ve amaç katmalarına yardımcı olabilir.
- Duygusal Esneklik: ACT eğitimi, danışanların duygusal esnekliklerini artırmalarına yardımcı olacak teknikleri öğretir. Bu, karşılaştıkları zorluklara daha sağlam ve uyumlu bir şekilde yanıt vermelerini sağlar.
- Araştırmaya Dayalı: ACT, birçok klinik araştırmada etkili olduğu gösterilmiş bir yaklaşımdır. Eğitim aldığınızda, danışanlarınıza kanıta dayalı bir terapi sunmanın güvencesine sahip olursunuz.
- Kariyer Gelişimi: ACT eğitimi, terapistlerin uzmanlık alanlarını genişletmelerine ve kariyerlerinde daha fazla fırsata sahip olmalarına yardımcı olabilir.
- Kişisel Gelişim: ACT’nin sunduğu teknikler ve yaklaşımlar sadece danışanlar için değil, aynı zamanda terapistler için de faydalıdır. Bu teknikler, kendi kişisel zorluklarınızla başa çıkmanıza ve profesyonel olarak daha etkili olmanıza yardımcı olabilir.
Eğitmen Hakkında
Halen danışmanlık desteği veren Elif KAYA, aynı zamanda eğitim/ webinar’lar da eğitmen olarak görev almakta olup U.A. Atlantik Üniversitesi Psikoloji bölümünden mezun olmuştur.
Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi nde, Uzm. Psk. Sibel CESUR AKYUNAK ve Prof. Dr. Pskiyatrist Cebreail KISA süpervizörlüğünde stajer olarak yer almış ve burada M.M.P.I uygulama, İleri Düzey Danışmanlık Becerileri eğitimleri almıştır.
Ayrıca Kanserle Dans Terapi Grubu, vaka formülasyonu ve Değerlendirme seanslarında yer almıştır. Ulusal dergilerde Kişisel gelişim, motivasyon ve duygusal/bişişsel farkındalıklar üzerine yazılar yazan Elif Kaya, Çocuk Psikolojisi alanında ek eğitim programlarına katılmıştır. Aile Danışmanlığı, Oyun Terapisi ve Filial Terapi eğitimlerini görev aldığı kurum entegrasyonunda akademik / sosyal becerileri kuvvetlendirecek etkinlik, aktivite ve bireysel oyun çalışmalarını yönetmiştir.
Prof.Dr. Hakan TÜRKÇPAR/ Prof. Dr. Selçuk Aslan dan Bilişsel Davranışçı Psikoterapi Temel, Değerlendirme ve Uygulama alanında eğitim alan Elif KAYA, Süpervizörlük eğitimini tamamlamaya yönelik çalışmalarına devam etmektedir.
Bunun yanısıra Objektif ve Projektif Testler Uygulama, D.E.H.B Uygulamaları, Yaklaşımları, Attentioner Uygulama, Çocuk Odaklı Danışmanlık Becerileri, Klinik Görüşme Teknikleri, EFT Uygulamaları, Mind Fulness Uygulama Eğitimleri ile, Travma ve Stres Bozukluğu, Pozitif Psikoterapiler ve Atölye Çalışması eğitimleri, Metafor ve Terapötik Kartlar eğitimleri almıştır. Birçok Psikoterapi eğitimleri ve Vaka Formülasyonu atölye gruplarına da katılan Elif KAYA, bu alanda kendini geliştirmeye devam etmektedir. En son ACT/ Kabul ve Kararlılık, Masal Terapisi eğitimlerini de almış olup, süpervizörlük sürecindedir.
Almış olduğu diğer eğitimler ve detayları sayfada yer almakta olup, çocuk/aile/yetişkin gruplarında ve online terapötik oyun/ aktivite ve eğitimler vererek çalışmalarına devam eden Elif KAYA, İngilizceyi akıcı konuşup yazmaktadır. En son Adli Psikoloji Uzmanlığı eğitimini tamamlamıştır.
[7/8 22:10] …: Almış Olduğu Eğitimler:
•Adli Psikoloji Uzmanlığı/ 70 saat/ İstanbul Gedik Üniversitesi/ Aralık 2021/
•Mindfulness Uygulayıcı Eğitimi/ 16 saat/ İstanbul Gedik Üniversitesi/ Ocak 2022 ·
•EMDR Terapi/ Temel- 19 Eylül 2021/
•EFT Uygulayıcı Eğitimi/ 2021
•Klinik Görüşme Becerileri/ Ares P.D./ 40 saat/ 2021
•Çözüm Odaklı Terapi/ Basic PH_ Dr. Nevin Dölek/ 16sa/ 22-23-24-25 Mart 2021
•Masal Terapisi + Süpervizörlük/ Klnk.Psk. Raşide YILMAZ/ 24- 25 Aralık 2020
•ACT Kabul ve Kararlılık Terapisi/ Uzm. Klnk.Psk. Esra AKCAN/ Süpervizörlük devam
•DEHB;DEHB Tedavisinde Etkin Yöntemler, Nöropsikolojik Süreçleri Ve Yorumları Duyusal Çerçevede Değerlendirilmesi, Bilgi İşleme Ekseninde Süreçlerin İzlem Ve Müdahaleleri (Duyu Temelli Egzersizler), Gözlenebilir Davranışsal Süreçlerin Yönetimi (BDT Kökenli Uygulamalar), DEHB Tedavisinde Ev Uygulamaları- DEHB Tedavisinde Okul Uygulamaları, Aile Eğitimleri İle Süreç Takibi/ 42 sa. Uygulayıcı Sertifikası / Mart- Nisan 2020
•Objektif Çocuk Testleri Değerlendirme ve Çocuk Odaklı Danışmanlık Becerileri/ 60 sa Uygulayıcı Sertifikası/ Plato Eğtim./ Mart 2020
• Travma Sonrası Stres Bozukluğu: Bilgilendirme Yolu ile Psikolojik Destek, Grup Çalışmaları/ Psikolojik De-brifing grupları, Art Terapi çalışmaları, İyileştirici Hikayeler, Basic-Ph Çalışması, Rahatlama ve Gevşeme Egzersizleri, Bireysel Görüşmeler, Psikolojik Danışmanlık/ 36 sa. Uygulayıcı Sertifikası / 2020
•Metafor ve Terapotik Kartlar Eğitimi-/ 16 sa. Yrd. Doç Dr. Nevin DÖLEK/2020
•Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği- Prof. Dr. M. Hakan TÜRKÇAPAR- Prof. Dr. Selçuk ASLAN- Doç. Dr. Kadir ÖZDEL- BDT Temel( 50 saat), Beceri, Değerlemdirme, Uygulama( 50 saat) ve + 30 sa. Süpervizörlük) / 2019
•Aile Danışmalığı Eğitimi- T.H.K Ünv.- 450 Saat/6 Ay/ 2019
•İleri Düzey Danışmalık Becerileri Eğitimi-Projektif Testler-Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi/ 2019
•M.M.P.I(Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri)– Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi/2019
•Attentioner DEHB- Temel ve Uygulama Eğitimi- Uzm. Dr. Psikiyatr Hülya Bingöl ÇAĞLAYAN-/2019
•Pozitif Psikoterapi – Pozitif Psikoterapi Çocuklarla ve Okullarda Uygulamalar- / 16 sa./ Prof. Dr. Şerife IŞIK- Doç.Dr. Tuğba SARI/ 2020
•Oyun Terapisi Uygulayıcılık Sertifikası- Filial Terapi- Uludağ Üniversitesi- 6 Ay/ 2018
•Mayıs / Haizran Psikoterapi Eğitimleri ve Vaka Formülasyonları Atölye Grupları/ 50sa.
•Uluslararası Psikoterapi Zirveleri/ Sarı Psikoloji/ 20 Oturum- 40 sa/ 2020
•Pozitif Psikoloji Webinar/ Nevzat TARHAN/ Sarı Psikoloji/ 1 sa 30 dk/ Aralık/2020
•Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozukluğu ve Terapötik Müdehale Teknikleri/ Sarı Psikoloj Atölye /2sa/ Ekim 2020 •
•Depresyon Vaka Formülasyonu ve Analizi/ Dr. Sema Yeşiyurt LAPÇİN/ 2 sa./ 10 Haziran 2020/ Sarı Psikoloji
• Psikofarmakoloji Derneği Webinar Konferansları-15/27 Haziran 2020 (8gün)
•Psikoterapist Uygulama Teknikleri- Doç.Dr. Itır TARI/ 8 sa./2021
•Klinik Ortamlarda Travmatik Anılarla Çalışma Webinar- Prof.Dr. Ebru ŞALCIOĞLU/ 2 sa/ 6 Ocak 2021
• Uluslararası Proje Hazırlama Yöntem ve Teknikleri, Drama ve Liderlik-Mayıs 2016 (Katılım Belgesi)
• The history of Video-Ben GOLDSTEIN-( Certificate of attendance)- Cambridge University Press/ Mart-2016
• Motivation FromTargets – 21.03.2015-21.03.2015(8 Saat)-Joanna Kosta-NickTims
•Cambridge English Teacher Training Roadshow – ( Certificate of attendance)- Cambridge University Press – 12.03.2015-12.03.2015(9 Saat)
• TESOL Certificate in the Methodology and Practice of English Language Teaching -Harvard Publisher & Qualification-American culture U.K / 06. 2014- Uluslararası İngilizce Eğitmenliği
• Oyun Dönemi Çocuk Psikolojisi Sertifika Pogramı -TÜRKİYE PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATIRLAR DERNEĞİ /2013- Inter CSF COBAP Onaylı
•Düşler Atölyesi Sanat-Tasarım Düzenle-Tegv / 2013
•Tegv 6-11 Yaş Çocuk Sanat-Tasarım Eğitimi/ 2013-2 Tam Gün
•Temel Psikoloji -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği / 2013
•İş ve Çalışma Psikolojisi -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği / 2013-Inter CSF COBAP Onaylı
•11 Yaş Çocuk Psikolojisi -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği/ 2016- 20 Şubat- 20 Mart arası InterCSF COBAP Onaylı
• Kişilk Psikolojisi -TÜRKİYE PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATRİSTLER DERNEĞİ -/2013- InterCSF COBAP Onaylı
•Öğrenme-Öğretme Teknikleri-Çocuklarla Etkin İletişim- Oyunlu Eğitimler-Tegv 2013
•Öğrenme Yaklaşımları ve Modelleme -TEGV – 02.2013-Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Teknikleri –Modelleme
•01.01.2008- Personel Seçme ve Değerlendirme Teknikleri- 1AY- HIT Eğitim Dan.
•NLP İLE SATIŞ VE SATIŞ SONRASI HİZMET – 10.2007- 2,5AY HIT Eğitim Dan.
•NLP- İnsan Tanıma, İletişim ve Takım Çalışması -2AY- HIT Eğitim Dan.
•Kişisel Gelişim ve Motivasyon- 1Ay – HIT Eğitim Dan.
•Liderlik ve Yönetim- TROYKA DANIŞMANLIK – 23.02.2008-28.03.2008 (3 Saat)
•Müşteri Odaklı İnsan Kaynakları Yönetimi.- ATSO – 13.03.2008-13.03.2008 (8 Saat)
•İş Hukuku Semineri-SECRET CV/İNKAY – 11.11.2007-13.11.2007 (5 Saat)
•GELECEĞİN YÖNETİMİ VE YÖNETİM STRATEJİLERİ SEMİNERİ-İZGÖREN EĞİTİM-ŞERİF İZGÖREN VE AKDENİZ ÜNV. – 26.10.2007-26.10.2007 (6 Saat)
Belgelendirme ve Belge Örnekleri
Almış olduğunuz bu eğitim programı Arel Üniversitesi Onaylı olup, E-Devlet sisteminde sorgulanabilir.
Ömür boyu geçerlidir, devlet ya da özel tüm kurumlarda kullanabilirsiniz.
Eğitim bitiminden itibaren 1 hafta içerisinde e-devlet sisteminde görüntülenir.
Matlas Hakkında
www.matlas.com.tr
www.ieccert.com
www.sanalogretmenim.com
Gerçek online eğitim deneyimi ile Türkiye’de sizlere eğitim vermeye devam ediyoruz. Online Eğitimler de uluslararası başarı kriterleri ve başarı ödülleriyle; Web sitemiz üzerinde güvenle, canlı sınıflarda 7/24 öğretmenlerin canlı anlatımı, akıllı tahta uygulamaları, ihtiyaç duyabileceğiniz yazılı, ses dosyaları ve videolarla desteklenmektedir.
Eğitmenler, canlı sınıf ortamında kursiyerlerle konuşarak gerçek sınıf ortamındaymış gibi olmanızı sağlar. Sanal sınıflarda kursiyerler sadece eğitmenlerle değil, sınıftaki ve sistemdeki tüm öğrencilerle konuşma, yazışma ve etkileşim imkânı bulurlar. Ayrıca aldığınız ve/veya kaçırdığınız tüm dersleri tekrar izleme imkanı sağlar.
Matlas Akademi Çok Uluslu bir marka olarak Butik Örgün Eğitimler ve Online eğitimlere Müşteri memnuniyeti ve Eğitim Kalitesiyle eğitimlerine devam etmektedir. Aldığı Ulusal ve uluslararası başarı ödüllerinin onurunu duymaktadır.