- Instructor: Matlas Akademi
- Students: 5
- Duration: 3 days
ÇOCUKLARDA ÖFKE KONTROLÜ VE DUYGU REGÜLASYONU EĞİTİMİ ✨
Eğitmen: Psk. Elif KAYA
“Küçük Adımlar, Büyük Değişimler: Duyguları Anlama ve Yönetme Sanatı!”
Eğitim Hakkında;
Platformu: Google Meet / Canlı Bağlantı
Belge Saati: 64 Saat
Not: Tüm eğitimlerimiz uzaktan eğitim panelinden desteklenmektedir.
Ücretlendirmeler Hakkında;
Eğitim Dökümanları, Videolara Sınırsız Erişim, Uzmanlık Eğitimlerine Canlı Katılım, E-Devlet/Üniversite Onaylı Uzmanlık Belgesi DAHİL TOPLAM 2000 TL’dir.
Taksitlendirme Hakkında;
Havale/EFT Ödemelerinde: 5000 TL’ye kadar 3 taksit, 5000 TL üzerine 6 taksit yapılmaktadır.
Kredi Kartı Ödemelerinde: 2 aydan 12 aya kadar taksitlendirme yapılmaktadır.
📝 Kayıt oluşturduğunuz andan itibaren uzaktan eğitim panelinden canlı dersleri beklemeden derslerinizi bitirip, belgelerinizi alabilirsiniz. Sonrasında canlı derslere dahil olabilirsiniz.
Bu Eğitim Programı Hakkında Tüm Bilgilere Aşağıdaki Sekmelerden Ulaşabilirsiniz.
Çocuklarda Öfke Kontrolü ve Duygu Regülasyonu Nedir?
Çocuklarda öfke kontrolü ve duygu regülasyonu, çocukların duygusal tepkilerini tanıma, anlama ve yönetme becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir eğitim ve rehberlik yaklaşımını ifade eder. Bu konsept, çocuklara duygusal zekalarını geliştirmeleri için araçlar ve stratejiler sunar.
Çocuklarda öfke kontrolü ve duygu regülasyonu, şunları içerebilir:
- Duygusal Farkındalık: Çocukların duygularını tanımalarına ve adlandırmalarına yardımcı olur. Bu, çocukların ne hissettiklerini daha iyi anlamalarını sağlar.
- Duygusal İfade: Çocuklara duygularını sağlıklı bir şekilde ifade etme becerileri kazandırır. Bu, duyguları sözlü olarak ifade etmek veya uygun olmayan davranışlar yerine daha iyi alternatifler bulmak anlamına gelebilir.
- Öfke Yönetimi: Özellikle öfke durumlarında, çocuklara öfkeyi kontrol etme ve uygun tepkiler verme becerileri öğretir.
- Stresle Başa Çıkma: Çocuklara stresle nasıl başa çıkacaklarını öğretir. Bu, sıkıntılı veya zorlayıcı durumlarla başa çıkmak için sağlıklı stratejiler geliştirmeyi içerir.
- Empati ve İşbirliği: Başkalarının duygularını anlama ve empati kurma yeteneklerini geliştirir. Bu, çatışma durumlarında daha iyi iletişim kurmalarına ve işbirliği yapmalarına yardımcı olabilir.
Çocuklarda öfke kontrolü ve duygu regülasyonu eğitimi, çocukların duygusal güvenliklerini artırır, sosyal ilişkilerini iyileştirir ve olumlu davranışları teşvik eder. Bu beceriler, çocukların günlük yaşamlarında daha iyi başa çıkmalarına ve daha sağlıklı bireyler olarak büyümelerine yardımcı olur.
Eğitim İçeriği
1. Modül: Temel Bilgiler ve İlk Adımlar
- Eğitim Amaçları ve Katılımcı Tanıtımı
- Eğitim hedefleri ve beklentileri
- Katılımcıların kendilerini tanıtmaları
- Çocukların Duygusal Gelişimi
- Duygusal zeka ve önemi
- Çocukların farklı duygusal aşamaları
- Öfke ve Duygu Regülasyonu Nedir?
- Öfke ve diğer duyguların tanımı
- Duyguların ifadesi ve bastırılması
2. Modül: Öfke Yönetimi Becerileri
- Öfkeyi Tanıma ve İfade Etme
- Çocukların öfkeyi tanıma ve ifade etme becerileri
- Öfkenin fizyolojik etkileri
- Öfke Kontrolü Stratejileri
- Olumsuz öfke tepkileri yerine koyma
- Öfkeyi azaltma teknikleri
- Duygu Regülasyonu Becerileri
- Duygusal düzenleme ve sakinleştirme teknikleri
- Duygu ifadesinin sağlıklı yolları
3. Modül: Uygulama ve Çocuklarla Çalışma
- Çocuklarla Öfke Kontrolü Çalışmaları
- Çocuklar için öfke kontrolü aktiviteleri
- Öfke durumlarında nasıl yardımcı olunur?
- Ailelerle İşbirliği ve Raporlama
- Ailelerle iletişim becerileri
- İlerleme raporlarının hazırlanması
Kimler Katılabilir ve İstihdam Alanları Nedir?
Kimler Katılabilir?
- Eğitimciler ve Öğretmenler: Özellikle okul öncesi ve ilkokul düzeyinde çalışan öğretmenler, çocuklarda öfke kontrolü ve duygu regülasyonu konularında eğitim alarak sınıf ortamında daha iyi destek sağlayabilirler. Bu eğitim, öğrencilere duygusal zeka becerilerini öğretmelerine ve sınıf içi davranış problemleriyle başa çıkmalarına yardımcı olur.
- Çocuk Psikologları ve Danışmanları: Çocuk psikologları ve danışmanları, çocukların duygusal ve davranışsal sorunlarını ele alırken bu tür eğitimlerden faydalanabilirler. Eğitim, terapötik yaklaşımlarını zenginleştirebilir.
- Aile Danışmanları: Aile danışmanları, aile içi ilişkilerde duygu regülasyonu ve öfke kontrolünün önemini anlatarak ailelerin daha sağlıklı bir şekilde iletişim kurmalarına yardımcı olabilirler.
- Pedagoglar ve Okul Psikologları: Okullarda çalışan pedagoglar ve okul psikologları, çocukların duygusal sorunlarını tanımlamak ve okul içinde desteklemek için bu tür eğitimlere ihtiyaç duyarlar.
- Ebeveynler: Ebeveynler, çocuklarının duygusal gelişimini anlamak ve onlara daha iyi rehberlik etmek için bu tür eğitimlere katılabilirler. Bu, aile içi ilişkileri güçlendirebilir.
- Sosyal Hizmet Uzmanları: Sosyal hizmet uzmanları, çocukların ve ailelerin sosyal ve duygusal ihtiyaçlarını ele alırken bu tür becerilere sahip olmalıdır.
İstihdam Alanları:
- Eğitim Kurumları: Anaokulları, ilkokullar, ortaokullar ve liseler.
- Psikolojik Danışma Merkezleri: Çocuk ve aile terapileri.
- Aile Danışmanlığı Merkezleri: Ailelerin iletişim sorunlarını çözme.
- Çocuk ve Gençlik Danışma Merkezleri: Duygusal sorunları olan çocukların desteklenmesi.
- Özel Eğitim Kurumları: Özel gereksinimleri olan çocuklar için eğitim.
- Sosyal Hizmet Kurumları: Ailelere sosyal ve duygusal destek.
Neden Katılmalıyım?
- Duygusal Zeka Gelişimi: Bu eğitim, çocukların duygusal zeka becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Duygusal zeka, duyguları anlama, ifade etme ve başkalarının duygularını anlama yeteneğini içerir. Bu beceriler, çocukların yaşamları boyunca ilişkilerini yönetmelerine ve duygusal refahlarını artırmalarına yardımcı olur.
- Öfke Yönetimi: Özellikle çocuklar arasındaki ilişkilerde ve okulda, öfke yönetimi önemlidir. Bu eğitim, çocuklara öfke anında nasıl sakinleşeceklerini ve olumlu bir şekilde tepki vereceklerini öğretir. Bu da çatışmaları azaltmaya ve daha sağlıklı ilişkiler kurmalarına yardımcı olur.
- Stresle Başa Çıkma: Çocuklar da stres yaşarlar ve bu eğitim, stresle başa çıkma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Stresi tanımak, kaynaklarını belirlemek ve etkili başa çıkma stratejileri uygulamak, çocukların daha sağlıklı bir şekilde stresle başa çıkmalarına yardımcı olur.
- Davranış Problemlerini Azaltma: Duygusal regülasyon becerileri kazandıkça, çocukların saldırganlık, hırçınlık ve diğer davranış sorunlarıyla başa çıkmaları daha olasıdır. Bu eğitim, olumsuz davranışları azaltmaya ve olumlu davranışları teşvik etmeye yardımcı olur.
- Empati Gelişimi: Duygu regülasyonu becerileri, çocukların başkalarının duygularını daha iyi anlamalarına ve empati geliştirmelerine yardımcı olur. Bu da empatik ve anlayışlı bireylerin yetişmesine katkıda bulunur.
- Sosyal Beceriler: Özellikle okulda, çocukların sosyal becerileri kritik öneme sahiptir. Duygu regülasyonu ve öfke kontrolü becerileri, çocukların arkadaşlarıyla daha iyi ilişkiler kurmalarına ve işbirliği yapmalarına yardımcı olur.
- Uyum ve Okul Başarısı: Duygu regülasyonu becerilerine sahip olan çocuklar, okulda daha iyi bir şekilde odaklanabilirler. Bu da okul başarısını artırabilir ve çocukların öğrenme deneyimini olumlu bir şekilde etkileyebilir.
- Aile İlişkileri: Bu eğitim, aile içinde daha sağlıklı iletişim kurma ve aile üyeleri arasındaki ilişkileri güçlendirme konusunda ailelere de yardımcı olabilir.
Eğitmen Hakkında
Halen danışmanlık desteği veren Elif KAYA, aynı zamanda eğitim/ webinar’lar da eğitmen olarak görev almakta olup U.A. Atlantik Üniversitesi Psikoloji bölümünden mezun olmuştur.
Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi nde, Uzm. Psk. Sibel CESUR AKYUNAK ve Prof. Dr. Pskiyatrist Cebreail KISA süpervizörlüğünde stajer olarak yer almış ve burada M.M.P.I uygulama, İleri Düzey Danışmanlık Becerileri eğitimleri almıştır.
Ayrıca Kanserle Dans Terapi Grubu, vaka formülasyonu ve Değerlendirme seanslarında yer almıştır. Ulusal dergilerde Kişisel gelişim, motivasyon ve duygusal/bişişsel farkındalıklar üzerine yazılar yazan Elif Kaya, Çocuk Psikolojisi alanında ek eğitim programlarına katılmıştır. Aile Danışmanlığı, Oyun Terapisi ve Filial Terapi eğitimlerini görev aldığı kurum entegrasyonunda akademik / sosyal becerileri kuvvetlendirecek etkinlik, aktivite ve bireysel oyun çalışmalarını yönetmiştir.
Prof.Dr. Hakan TÜRKÇPAR/ Prof. Dr. Selçuk Aslan dan Bilişsel Davranışçı Psikoterapi Temel, Değerlendirme ve Uygulama alanında eğitim alan Elif KAYA, Süpervizörlük eğitimini tamamlamaya yönelik çalışmalarına devam etmektedir.
Bunun yanısıra Objektif ve Projektif Testler Uygulama, D.E.H.B Uygulamaları, Yaklaşımları, Attentioner Uygulama, Çocuk Odaklı Danışmanlık Becerileri, Klinik Görüşme Teknikleri, EFT Uygulamaları, Mind Fulness Uygulama Eğitimleri ile, Travma ve Stres Bozukluğu, Pozitif Psikoterapiler ve Atölye Çalışması eğitimleri, Metafor ve Terapötik Kartlar eğitimleri almıştır. Birçok Psikoterapi eğitimleri ve Vaka Formülasyonu atölye gruplarına da katılan Elif KAYA, bu alanda kendini geliştirmeye devam etmektedir. En son ACT/ Kabul ve Kararlılık, Masal Terapisi eğitimlerini de almış olup, süpervizörlük sürecindedir.
Almış olduğu diğer eğitimler ve detayları sayfada yer almakta olup, çocuk/aile/yetişkin gruplarında ve online terapötik oyun/ aktivite ve eğitimler vererek çalışmalarına devam eden Elif KAYA, İngilizceyi akıcı konuşup yazmaktadır. En son Adli Psikoloji Uzmanlığı eğitimini tamamlamıştır.
[7/8 22:10] …: Almış Olduğu Eğitimler:
•Adli Psikoloji Uzmanlığı/ 70 saat/ İstanbul Gedik Üniversitesi/ Aralık 2021/
•Mindfulness Uygulayıcı Eğitimi/ 16 saat/ İstanbul Gedik Üniversitesi/ Ocak 2022 ·
•EMDR Terapi/ Temel- 19 Eylül 2021/
•EFT Uygulayıcı Eğitimi/ 2021
•Klinik Görüşme Becerileri/ Ares P.D./ 40 saat/ 2021
•Çözüm Odaklı Terapi/ Basic PH_ Dr. Nevin Dölek/ 16sa/ 22-23-24-25 Mart 2021
•Masal Terapisi + Süpervizörlük/ Klnk.Psk. Raşide YILMAZ/ 24- 25 Aralık 2020
•ACT Kabul ve Kararlılık Terapisi/ Uzm. Klnk.Psk. Esra AKCAN/ Süpervizörlük devam
•DEHB;DEHB Tedavisinde Etkin Yöntemler, Nöropsikolojik Süreçleri Ve Yorumları Duyusal Çerçevede Değerlendirilmesi, Bilgi İşleme Ekseninde Süreçlerin İzlem Ve Müdahaleleri (Duyu Temelli Egzersizler), Gözlenebilir Davranışsal Süreçlerin Yönetimi (BDT Kökenli Uygulamalar), DEHB Tedavisinde Ev Uygulamaları- DEHB Tedavisinde Okul Uygulamaları, Aile Eğitimleri İle Süreç Takibi/ 42 sa. Uygulayıcı Sertifikası / Mart- Nisan 2020
•Objektif Çocuk Testleri Değerlendirme ve Çocuk Odaklı Danışmanlık Becerileri/ 60 sa Uygulayıcı Sertifikası/ Plato Eğtim./ Mart 2020
• Travma Sonrası Stres Bozukluğu: Bilgilendirme Yolu ile Psikolojik Destek, Grup Çalışmaları/ Psikolojik De-brifing grupları, Art Terapi çalışmaları, İyileştirici Hikayeler, Basic-Ph Çalışması, Rahatlama ve Gevşeme Egzersizleri, Bireysel Görüşmeler, Psikolojik Danışmanlık/ 36 sa. Uygulayıcı Sertifikası / 2020
•Metafor ve Terapotik Kartlar Eğitimi-/ 16 sa. Yrd. Doç Dr. Nevin DÖLEK/2020
•Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği- Prof. Dr. M. Hakan TÜRKÇAPAR- Prof. Dr. Selçuk ASLAN- Doç. Dr. Kadir ÖZDEL- BDT Temel( 50 saat), Beceri, Değerlemdirme, Uygulama( 50 saat) ve + 30 sa. Süpervizörlük) / 2019
•Aile Danışmalığı Eğitimi- T.H.K Ünv.- 450 Saat/6 Ay/ 2019
•İleri Düzey Danışmalık Becerileri Eğitimi-Projektif Testler-Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi/ 2019
•M.M.P.I(Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri)– Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi/2019
•Attentioner DEHB- Temel ve Uygulama Eğitimi- Uzm. Dr. Psikiyatr Hülya Bingöl ÇAĞLAYAN-/2019
•Pozitif Psikoterapi – Pozitif Psikoterapi Çocuklarla ve Okullarda Uygulamalar- / 16 sa./ Prof. Dr. Şerife IŞIK- Doç.Dr. Tuğba SARI/ 2020
•Oyun Terapisi Uygulayıcılık Sertifikası- Filial Terapi- Uludağ Üniversitesi- 6 Ay/ 2018
•Mayıs / Haizran Psikoterapi Eğitimleri ve Vaka Formülasyonları Atölye Grupları/ 50sa.
•Uluslararası Psikoterapi Zirveleri/ Sarı Psikoloji/ 20 Oturum- 40 sa/ 2020
•Pozitif Psikoloji Webinar/ Nevzat TARHAN/ Sarı Psikoloji/ 1 sa 30 dk/ Aralık/2020
•Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozukluğu ve Terapötik Müdehale Teknikleri/ Sarı Psikoloj Atölye /2sa/ Ekim 2020 •
•Depresyon Vaka Formülasyonu ve Analizi/ Dr. Sema Yeşiyurt LAPÇİN/ 2 sa./ 10 Haziran 2020/ Sarı Psikoloji
• Psikofarmakoloji Derneği Webinar Konferansları-15/27 Haziran 2020 (8gün)
•Psikoterapist Uygulama Teknikleri- Doç.Dr. Itır TARI/ 8 sa./2021
•Klinik Ortamlarda Travmatik Anılarla Çalışma Webinar- Prof.Dr. Ebru ŞALCIOĞLU/ 2 sa/ 6 Ocak 2021
• Uluslararası Proje Hazırlama Yöntem ve Teknikleri, Drama ve Liderlik-Mayıs 2016 (Katılım Belgesi)
• The history of Video-Ben GOLDSTEIN-( Certificate of attendance)- Cambridge University Press/ Mart-2016
• Motivation FromTargets – 21.03.2015-21.03.2015(8 Saat)-Joanna Kosta-NickTims
•Cambridge English Teacher Training Roadshow – ( Certificate of attendance)- Cambridge University Press – 12.03.2015-12.03.2015(9 Saat)
• TESOL Certificate in the Methodology and Practice of English Language Teaching -Harvard Publisher & Qualification-American culture U.K / 06. 2014- Uluslararası İngilizce Eğitmenliği
• Oyun Dönemi Çocuk Psikolojisi Sertifika Pogramı -TÜRKİYE PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATIRLAR DERNEĞİ /2013- Inter CSF COBAP Onaylı
•Düşler Atölyesi Sanat-Tasarım Düzenle-Tegv / 2013
•Tegv 6-11 Yaş Çocuk Sanat-Tasarım Eğitimi/ 2013-2 Tam Gün
•Temel Psikoloji -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği / 2013
•İş ve Çalışma Psikolojisi -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği / 2013-Inter CSF COBAP Onaylı
•11 Yaş Çocuk Psikolojisi -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği/ 2016- 20 Şubat- 20 Mart arası InterCSF COBAP Onaylı
• Kişilk Psikolojisi -TÜRKİYE PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATRİSTLER DERNEĞİ -/2013- InterCSF COBAP Onaylı
•Öğrenme-Öğretme Teknikleri-Çocuklarla Etkin İletişim- Oyunlu Eğitimler-Tegv 2013
•Öğrenme Yaklaşımları ve Modelleme -TEGV – 02.2013-Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Teknikleri –Modelleme
•01.01.2008- Personel Seçme ve Değerlendirme Teknikleri- 1AY- HIT Eğitim Dan.
•NLP İLE SATIŞ VE SATIŞ SONRASI HİZMET – 10.2007- 2,5AY HIT Eğitim Dan.
•NLP- İnsan Tanıma, İletişim ve Takım Çalışması -2AY- HIT Eğitim Dan.
•Kişisel Gelişim ve Motivasyon- 1Ay – HIT Eğitim Dan.
•Liderlik ve Yönetim- TROYKA DANIŞMANLIK – 23.02.2008-28.03.2008 (3 Saat)
•Müşteri Odaklı İnsan Kaynakları Yönetimi.- ATSO – 13.03.2008-13.03.2008 (8 Saat)
•İş Hukuku Semineri-SECRET CV/İNKAY – 11.11.2007-13.11.2007 (5 Saat)
•GELECEĞİN YÖNETİMİ VE YÖNETİM STRATEJİLERİ SEMİNERİ-İZGÖREN EĞİTİM-ŞERİF İZGÖREN VE AKDENİZ ÜNV. – 26.10.2007-26.10.2007 (6 Saat)
Belgelendirme ve Belge Örnekleri
Almış olduğunuz bu eğitim programı Arel Üniversitesi Onaylı olup, E-Devlet sisteminde sorgulanabilir.
Ömür boyu geçerlidir, devlet ya da özel tüm kurumlarda kullanabilirsiniz.
Eğitim bitiminden itibaren 1 hafta içerisinde e-devlet sisteminde görüntülenir.
Matlas Hakkında
www.matlas.com.tr
www.ieccert.com
www.sanalogretmenim.com
Gerçek online eğitim deneyimi ile Türkiye’de sizlere eğitim vermeye devam ediyoruz. Online Eğitimler de uluslararası başarı kriterleri ve başarı ödülleriyle; Web sitemiz üzerinde güvenle, canlı sınıflarda 7/24 öğretmenlerin canlı anlatımı, akıllı tahta uygulamaları, ihtiyaç duyabileceğiniz yazılı, ses dosyaları ve videolarla desteklenmektedir.
Eğitmenler, canlı sınıf ortamında kursiyerlerle konuşarak gerçek sınıf ortamındaymış gibi olmanızı sağlar. Sanal sınıflarda kursiyerler sadece eğitmenlerle değil, sınıftaki ve sistemdeki tüm öğrencilerle konuşma, yazışma ve etkileşim imkânı bulurlar. Ayrıca aldığınız ve/veya kaçırdığınız tüm dersleri tekrar izleme imkanı sağlar.
Matlas Akademi Çok Uluslu bir marka olarak Butik Örgün Eğitimler ve Online eğitimlere Müşteri memnuniyeti ve Eğitim Kalitesiyle eğitimlerine devam etmektedir. Aldığı Ulusal ve uluslararası başarı ödüllerinin onurunu duymaktadır.