AKIL VE ZEKA OYUNLARI EĞİTİMİ

  • 9 Mayıs 2024 - 21:00
  • CANLI BAĞLANTI

AKIL VE ZEKA OYUNLARI EĞİTİMİ

Eğitmen: Ç.G. Uzmanı Zafer EBİNC

“Oynarken Öğren, Zekâyı Besle!”

Eğitim Hakkında;

Tarih ve Saati: 9-10-11-12 Mayıs 2024 / 21.00–23.30
Platformu: Google Meet / Canlı Bağlantı
Belge Saati: 160 Saat

Not: Tüm eğitimlerimiz uzaktan eğitim panelinden desteklenmektedir.

Ücretlendirmeler Hakkında;

Eğitim Dökümanları, Videolara Sınırsız Erişim, Uzmanlık Eğitimlerine Canlı Katılım, E-Devlet/Üniversite Onaylı Uzmanlık Belgesi DAHİL TOPLAM 1250 TL’dir.

Taksitlendirme Hakkında;

Havale/EFT Ödemelerinde: 5000 TL’ye kadar 3 taksit, 5000 TL üzerine 6 taksit yapılmaktadır.
Kredi Kartı Ödemelerinde: 2 aydan 12 aya kadar taksitlendirme yapılmaktadır.

Detaylı bilgi ve kayıt oluşturmak için;

    📝 Kayıt oluşturduğunuz andan itibaren uzaktan eğitim panelinden canlı dersleri beklemeden derslerinizi bitirip, belgelerinizi alabilirsiniz. Sonrasında canlı derslere dahil olabilirsiniz.

    Bu Eğitim Programı Hakkında Tüm Bilgilere Aşağıdaki Sekmelerden Ulaşabilirsiniz.

    Akıl ve Zeka Oyunları Nedir? Nasıl Uygulanır?

    Akıl ve zeka oyunları, bireylerin bilişsel yeteneklerini, problem çözme becerilerini, mantık yürütme kapasitelerini ve stratejik düşünmelerini geliştirmeyi amaçlayan oyunlardır. Genellikle kurallara dayalıdırlar ve oyuncunun belirli bir amaca ulaşmak için zihinsel becerilerini kullanmasını gerektirirler.

    Bu oyunlar, soyut düşünmeyi, hafızayı güçlendirmeyi, planlama yeteneğini artırmayı ve çok daha fazlasını teşvik eder. Satranç, Go, Sudoku, Rubik Küpü, zihinsel bulmacalar ve mantık oyunları bu kategorinin tipik örneklerindendir.

    Nasıl Uygulanır?

    1. Amaç Belirleme: Öncelikle eğitimin amacını belirleyin. Öğrencilerin ya da katılımcıların hangi becerilerini geliştirmek istediğinize karar verin (örneğin, stratejik düşünme, hafıza güçlendirme).
    2. Oyun Seçimi: Amaçlarınıza uygun oyunları seçin. Örneğin, hafıza eğitimi için hafıza kartları ya da benzeri oyunlar tercih edilebilir.
    3. Kuralları Öğretme: Her oyunun kurallarını açık ve anlaşılır bir şekilde öğrencilere öğretin.
    4. Pratik Yapma: Katılımcılara oyunu oynama fırsatı verin. İlk başta rehberlik edebilir, sonrasında bağımsız oynamalarına izin verebilirsiniz.
    5. Geri Bildirim: Oyun sonunda, katılımcıların stratejilerini, hatalarını ve başarılarını gözden geçirin. Bu, onların öğrenme sürecini derinleştirecektir.
    6. Değerlendirme: Oyunlar aracılığıyla kazandıkları becerileri değerlendirin. Bu, hem eğitim sürecinin etkinliğini ölçmek hem de bireylerin ilerlemesini takip etmek için önemlidir.
    7. Farklılık Sağlama: Farklı zeka ve akıl oyunlarıyla çeşitlilik sağlayarak, katılımcıların farklı becerilere sahip olmasını teşvik edin.
    8. Grup Dinamikleri: Oyunları bireysel ya da grup aktiviteleri olarak düzenleyin. Grup oyunları, sosyal becerilerin ve takım çalışmasının geliştirilmesi için harikadır.

    Sonuç olarak, akıl ve zeka oyunları, hem eğlenceli hem de öğreticidir. Doğru şekilde uygulandığında, bireylerin bilişsel, sosyal ve duygusal becerilerini büyük ölçüde geliştirebilir. Eğitimciler, bu oyunların potansiyelini maksimuma çıkarmak için doğru yönergelerle ve sürekli geri bildirimle oyunları uygulamalıdır.

    Eğitim İçeriği

    1. Modül: Temel Eğitim – Giriş ve Temel Kavramlar

    1. Eğitime Giriş ve Tanışma
    2. Akıl ve Zeka Oyunlarına Genel Bakış
    3. Akıl ve Zeka Oyunlarının Tarihçesi
    4. Bilişsel Gelişim ve Zeka Oyunları Arasındaki İlişki
    5. Oyunların Öğrenme Süreçlerine Katkısı
    6. Temel Oyun Kategorileri ve Özellikleri
    7. Günün Değerlendirmesi ve Geri Bildirim

    2. Modül: Mantık ve Matematik Temelli Oyunlar

    1. Mantığın Temelleri ve Oyunlardaki Yeri
    2. Matematik Temelli Zeka Oyunlarının Tanıtılması
    3. Strateji Geliştirme ve Problem Çözme Teknikleri
    4. Pratik Uygulamalar: Popüler Mantık ve Matematik Oyunlarıyla Tanışma
    5. Günün Değerlendirmesi ve Geri Bildirim

    3. Modül: Görsel ve Uzamsal Zeka Oyunları

    1. Görsel ve Uzamsal Zekanın Tanımı ve Önemi
    2. Görsel Zeka Oyunlarına Genel Bakış
    3. Uzamsal Zeka Oyunları ve Teknikleri
    4. Pratik Uygulamalar: Popüler Görsel ve Uzamsal Zeka Oyunlarıyla Tanışma
    5. Günün Değerlendirmesi ve Geri Bildirim

    4. Modül: Strateji ve Takım Çalışması Oyunları

    1. Stratejik Düşünmenin Temelleri
    2. Takım Çalışması ve Zeka Oyunlarındaki Rolü
    3. Popüler Strateji Oyunlarının İncelenmesi
    4. Pratik Uygulamalar: Takım Çalışmasına Dayalı Zeka Oyunlarıyla Tanışma
    5. Günün Değerlendirmesi ve Geri Bildirim

    Hangi Oyunlar Var?

    Eğitimde verilecek oyunlar Mangala, Abalone, Renkli küpler, Beş nokta, 9 taş, Pratik bardaklar, Kulami reversi, Piramit, dedektif, Qbitz Go, Atla topla, Koridor, Mimari bloklar, Surakarte, Tangram.

    Kimler Katılabilir ve İstihdam Alanları Nelerdir?

    Kimler Katılabilir?

    1. Öğretmenler: Zeka oyunlarını eğitim materyali olarak kullanmak isteyen ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenleri.
    2. Psikologlar ve Pedagoglar: Bireysel ya da grup terapilerinde zeka oyunlarını kullanmayı planlayan uzmanlar.
    3. Ebeveynler: Çocuklarının bilişsel ve sosyal gelişimlerini desteklemek isteyen ebeveynler.
    4. Oyun Tasarımcıları: Eğitsel oyunlar ve uygulamalar tasarlamak isteyen profesyoneller.
    5. Eğitim Danışmanları: Öğrencilere veya okullara akıl ve zeka oyunları konusunda danışmanlık yapmayı planlayan bireyler.
    6. Rekreasyon Liderleri: Kamplar, gençlik merkezleri ve benzeri yerlerde zeka oyunlarıyla etkinlikler düzenlemek isteyen liderler.
    7. Özel Eğitim Uzmanları: Özel gereksinimli bireyler için bireyselleştirilmiş eğitsel oyunlar kullanmayı planlayan uzmanlar.
    8. Kişisel Gelişim ve Koçluk Uzmanları: Bireylerin kişisel ve profesyonel gelişimlerini desteklemek için zeka oyunlarını kullanmayı düşünen koçlar.

    İstihdam Alanları Nelerdir?

    1. Eğitim Sektörü: Okullar, eğitim merkezleri ve özel öğretim kurumları.
    2. Oyun Tasarımı ve Geliştirme Şirketleri: Eğitsel oyunlar ve uygulamalar geliştiren şirketler.
    3. Psikolojik Danışmanlık Merkezleri: Bireylerin ve grupların bilişsel becerilerini geliştirmek amacıyla.
    4. Özel Eğitim Merkezleri: Özel gereksinimli bireyler için akıl ve zeka oyunlarıyla destek sağlanan merkezler.
    5. Gençlik ve Rekreasyon Merkezleri: Farklı yaş grupları için zeka oyunları etkinlikleri düzenlenen merkezler.
    6. Kişisel Gelişim ve Koçluk Hizmetleri: Bireylerin ve kurumların kişisel ve profesyonel gelişimlerini destekleyen kuruluşlar.
    7. Aile Danışmanlık Merkezleri: Ailelerin çocukları için en uygun oyunları seçmelerine yardımcı olabilecek uzmanlar için.
    8. Eğitim Materyali Üretimi ve Satışı: Akıl ve zeka oyunları üreten ve satan firmalar.

    Bu alanlarda eğitim almış bireyler, hem bireylerin bilişsel ve sosyal becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunabilir hem de farklı sektörlerde kariyer fırsatları yakalayabilirler.

    Neden Katılmalıyım?

    Akıl ve zeka oyunları, bireylerin problem çözme yeteneklerini, stratejik düşünme becerilerini ve bilişsel yeteneklerini geliştiren eşsiz araçlardır. Peki, bir kursiyer neden bu alanda eğitim almalıdır?

    1. Bilişsel Gelişim: Zeka oyunları, bireylerin hafıza, dikkat, görsel ve uzamsal algı, mantık ve analitik düşünce gibi bilişsel fonksiyonlarını güçlendirir. Eğitim, bu oyunların nasıl etkili bir şekilde kullanılacağını öğretir.
    2. Problem Çözme ve Stratejik Düşünme: Oyunlar aracılığıyla bireyler, karmaşık problemlere farklı perspektiflerden yaklaşma ve etkili çözüm yolları bulma yeteneklerini geliştirirler.
    3. Eğitsel Araç olarak Zeka Oyunları: Eğitmenler ve öğretmenler için, zeka oyunları sıkıcı ders içeriklerini eğlenceli ve etkili bir öğrenme deneyimine dönüştürebilir. Kursiyerler bu eğitimle, oyunları eğitsel materyal olarak nasıl entegre edeceklerini öğrenirler.
    4. Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi: Zeka oyunları, bireylerin takım çalışmasına olan katkılarını ve sosyal etkileşim becerilerini artırır. Oyunlar, empati, iş birliği ve rekabet gibi sosyal dinamikleri deneyimleme fırsatı sunar.
    5. Kendine Güvenin Artırılması: Problem çözme ve zorlukların üstesinden gelme yeteneği, bireyin kendine olan güvenini ve özsaygısını artırır.
    6. Kariyer Fırsatları: Akıl ve zeka oyunları eğitimi almış bireyler, eğitim sektöründe, danışmanlık alanında, oyun tasarımında ve birçok alanda kendilerine kariyer fırsatları yaratabilirler.

    Eğitmen Hakkında

    ZAFER EBİNC, 1984 Van doğumluyum. ilköğretim ve Ortaöğretimimi Van’da tamamladım. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümü, İstanbul Üniversitesi Sağlık Fakültesi Çocuk Gelişimi bölümlerinden mezun oldum. Özel Eğitim Alanını yan dal olarak tamamladım. Uygulamalı olarak çocuklarla çalıştım. Montessori Eğitimi ve Oyun Terapisi Eğitimlerimi yurt içi ve yurt dışındaki alan hâkimiyeti Uzmanlardan alarak Eğitici Eğitimeni oldum. 2021 Eğitim Çalışma Yarışmasında çalışma projem 1.olarak kabul edildi. Eğitim ve Seminer Program tamamlama yeri olarak Finlandiya seçildi. Aktif olarak öğretmenlik ve eğitmenlik mesleğime devam etmekteyim.

    Belgelendirme ve Belge Örnekleri

    Almış olduğunuz bu eğitim programı Arel Üniversitesi Onaylı olup, E-Devlet sisteminde sorgulanabilir.
    Ömür boyu geçerlidir, devlet ya da özel tüm kurumlarda kullanabilirsiniz.
    Eğitim bitiminden itibaren 1 hafta içerisinde e-devlet sisteminde görüntülenir.

    Matlas Hakkında

    www.matlas.com.tr
    www.ieccert.com
    www.sanalogretmenim.com

    Gerçek online eğitim deneyimi ile Türkiye’de sizlere eğitim vermeye devam ediyoruz. Online  Eğitimler de uluslararası başarı kriterleri ve başarı ödülleriyle; Web sitemiz üzerinde güvenle, canlı sınıflarda 7/24 öğretmenlerin canlı anlatımı, akıllı tahta uygulamaları, ihtiyaç duyabileceğiniz yazılı, ses dosyaları ve videolarla desteklenmektedir.

    Eğitmenler, canlı sınıf ortamında kursiyerlerle konuşarak gerçek sınıf ortamındaymış gibi olmanızı sağlar. Sanal sınıflarda kursiyerler sadece eğitmenlerle değil, sınıftaki ve sistemdeki tüm öğrencilerle konuşma, yazışma ve etkileşim imkânı bulurlar. Ayrıca aldığınız ve/veya kaçırdığınız tüm dersleri tekrar izleme imkanı sağlar.

    Matlas Akademi Çok Uluslu bir marka olarak Butik Örgün Eğitimler ve Online eğitimlere Müşteri memnuniyeti ve Eğitim Kalitesiyle eğitimlerine devam etmektedir. Aldığı Ulusal ve uluslararası başarı ödüllerinin onurunu duymaktadır.

     

    ETKİNLİK BİLGİSİ :

    • Başlangıç Tarihi:9 Mayıs 2024
    • Başlangıç Saati:21:00
    • Bitiş Tarihi:12 Mayıs 2024
    • Bitiş Saati:23:30
    • Katılımcı Sayısı:25
    • Eğitim Yeri:CANLI BAĞLANTI
    • Bağlantı:www.matlas.com.tr

    BU ETKİNLİĞİ BUL :

    Ana Sayfa
    Eğitimler
    Uzem Giriş
    Eğitim Kayıt
    Menü
    ×
    Sohbet başlat
    1
    💬 Yardıma ihtiyacım var
    Merhaba 👋
    Sana yardım edebilir miyiz?