P4C Nedir? Nasıl Uygulanır?

P4C, “Philosophy for Children” (Çocuklar için Felsefe) kısaltmasıdır ve çocuklara felsefi düşünme becerilerini öğretmeyi amaçlayan bir öğrenme ve öğretme yaklaşımıdır. P4C, öğrencilerin düşünmelerini teşvik eder, eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirir ve felsefi soruları keşfetmelerine yardımcı olur. İşte P4C’nin temel özellikleri ve nasıl uygulandığına dair genel bir bakış:

P4C Nasıl İşler:

  1. Öğrenci Merkezli: P4C, öğrencilerin meraklarını, düşüncelerini ve sorularını ön plana çıkarır. Öğrenciler, kendi düşünme süreçlerini yönlendirirler ve kendi sorularını geliştirirler.
  2. Felsefi Sorular: P4C, öğrencilere felsefi sorular sormayı teşvik eder. Bu sorular, genellikle açık uçlu ve düşündürücüdür. Öğrenciler bu sorular etrafında düşünmeye teşvik edilir.
  3. Topluluk Tartışmaları: P4C oturumları, öğrenciler arasında yapılan topluluk tartışmalarını içerir. Bu tartışmalar, farklı fikirlerin, perspektiflerin ve düşüncelerin paylaşıldığı bir platform sağlar.
  4. Eleştirel Düşünme: P4C, öğrencilerin eleştirel düşünme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar. Öğrenciler, argümanlarını mantıklı bir şekilde desteklemeyi öğrenirler ve farklı görüşleri eleştirel olarak değerlendirirler.
  5. Empati ve İşbirliği: P4C, empatiyi ve işbirliğini teşvik eder. Öğrenciler, diğerlerinin görüşlerini anlamaya ve saygı göstermeye çalışırken sosyal becerilerini geliştirirler.

P4C Uygulama Adımları:

P4C uygulaması aşağıdaki adımları içerebilir:

  1. Felsefi Soru Belirleme: Öğretmen veya öğrenciler, tartışma için bir felsefi soru belirlerler. Soru, düşünmeye teşvik edici ve açık uçlu olmalıdır.
  2. Tartışma Hazırlığı: Öğrenciler, soru hakkında düşünmek ve kendi görüşlerini oluşturmak için hazırlık yaparlar.
  3. Topluluk Tartışması: Öğrenciler, belirlenen soru etrafında bir topluluk tartışması yaparlar. Her öğrencinin görüşüne saygı gösterilir ve farklı perspektifler değerlendirilir.
  4. Eleştirel Düşünme: Tartışma sırasında öğrenciler, mantıklı düşünme, argüman geliştirme ve eleştirel düşünme becerilerini uygularlar.
  5. Sonuç Çıkarma: Tartışma sonucunda öğrenciler, soru hakkındaki düşüncelerini ve sonuçlarını paylaşırlar.

P4C, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmelerine, eleştirel düşünme pratiği yapmalarına ve etik sorunları keşfetmelerine yardımcı olur. Ayrıca, empati, işbirliği ve etkili iletişim gibi sosyal becerileri destekler. Bu yöntem, sadece akademik başarıyı değil, aynı zamanda öğrencilerin kişisel ve sosyal gelişimini de teşvik eder.

Ana Sayfa
Eğitimler
Uzem Giriş
Eğitim Kayıt
Menü
×
Sohbet başlat
1
💬 Yardıma ihtiyacım var
Merhaba 👋
Sana yardım edebilir miyiz?