ÇOCUKLARDA BEDEN BİLİNCİ VE MAHREMİYET EĞİTİMİ

  • 13 Mayıs 2024 - 21:00
  • CANLI BAĞLANTI

ÇOCUKLARDA BEDEN BİLİNCİ VE MAHREMİYET EĞİTİMİ

Eğitmen: Psk. Elif KAYA

“Beden Bilinciyle Büyüyen Çocuk, Güvende Hisseden Çocuktur. Güvenli Yarınlar İçin…”

Eğitim Hakkında;

Tarih ve Saati: 13-14-15 Mayıs  2024 / 21.00–23.30
Platformu: Google Meet / Canlı Bağlantı
Belge Saati: 64 Saat

Not: Tüm eğitimlerimiz uzaktan eğitim panelinden desteklenmektedir.

Ücretlendirmeler Hakkında;

Eğitim Dökümanları, Videolara Sınırsız Erişim, Uzmanlık Eğitimlerine Canlı Katılım, E-Devlet/Üniversite Onaylı Uzmanlık Belgesi DAHİL TOPLAM 1250 TL’dir.

Taksitlendirme Hakkında;

Havale/EFT Ödemelerinde: 5000 TL’ye kadar 3 taksit, 5000 TL üzerine 6 taksit yapılmaktadır.
Kredi Kartı Ödemelerinde: 2 aydan 12 aya kadar taksitlendirme yapılmaktadır.

Detaylı bilgi ve kayıt oluşturmak için;

    📝 Kayıt oluşturduğunuz andan itibaren uzaktan eğitim panelinden canlı dersleri beklemeden derslerinizi bitirip, belgelerinizi alabilirsiniz. Sonrasında canlı derslere dahil olabilirsiniz.

    Bu Eğitim Programı Hakkında Tüm Bilgilere Aşağıdaki Sekmelerden Ulaşabilirsiniz.

    Çocuklarda Beden Bilinci ve Mahremiyet Nedir?

    Çocuklarda Beden Bilinci ve Mahremiyet Eğitimi, çocukların kendi bedenleri üzerindeki haklarını, bedenlerini tanımalarını ve beden sınırlarını öğrenmelerini amaçlayan bir eğitimdir. Bu eğitim, çocukların bedenlerini ne şekilde ifade edebilecekleri, kimlerle hangi sınırlar içerisinde fiziksel temasta bulunabilecekleri ve hangi durumların onlar için uygun olmadığını anlamalarına yardımcı olur.

    Bu eğitim kapsamında çocuklara şunlar öğretilir:

    1. Bedenlerinin hangi bölümlerinin özel olduğu ve bu bölgelere kimlerin ne şartlarda dokunabileceği,
    2. Kendi bedenleri üzerinde hak sahibi oldukları ve istemedikleri bir durumda “hayır” deme hakkına sahip oldukları,
    3. Kendi bedenlerini ve başkalarının bedenlerini nasıl saygıyla ele alacakları.

    Önemi Nedir?

    Çocuklarda Beden Bilinci ve Mahremiyet Eğitimi’nin birçok önemli yönü bulunmaktadır:

    1. Koruma: Bu eğitim, çocukları olası cinsel istismardan korumada önemli bir adımdır. Çocuklar, bedenlerinin hangi bölgelerinin özel olduğunu ve bu bölgelere kimlerin dokunabileceğini bilirlerse, olası risklere karşı daha bilinçli ve koruyucu bir tavır geliştirebilirler.
    2. Sağlıklı Gelişim: Çocukların bedenleri üzerinde hak sahibi olduklarını anlamaları, özsaygılarının gelişimine katkıda bulunur. Bu, onların sosyal ve duygusal gelişimleri için önemlidir.
    3. Etkili İletişim: Çocuklar, kendilerini rahatsız eden durumları tanımlayabilme ve bu durumları bir yetişkine ifade edebilme becerisi kazanır.
    4. Empati Gelişimi: Mahremiyet eğitimi, çocukların başkalarının sınırlarına saygı göstermelerini de öğretir. Bu, onların empati yeteneklerinin gelişimine yardımcı olur.
    5. Uzun Vadeli Faydalar: Beden bilinci ve mahremiyet eğitimi alan çocuklar, ilerleyen yaşamlarında sağlıklı ilişkiler kurma ve sınırlar koyma konusunda daha başarılı olabilirler.

    Sonuç olarak, Çocuklarda Beden Bilinci ve Mahremiyet Eğitimi, çocukların sağlıklı bir şekilde büyümelerine, kendilerini korumalarına ve özsaygılarını geliştirmelerine katkıda bulunur. Bu eğitimin hem bireysel hem de toplumsal faydaları bulunmaktadır.

    Eğitim İçeriği

    1. Modül: Temel Eğitim – Beden Bilinci ve Mahremiyetin Önemi

    1. Beden Bilinci Nedir?
      • Bedenin bölümleri ve fonksiyonları
      • Çocuğun bedeni üzerindeki hakları
    2. Mahremiyetin Tanımı
      • Fiziksel mahremiyet
      • Duygusal mahremiyet
    3. Mahremiyetin Çocuğun Gelişimine ve Psikolojik Önemine Genel Bakış
    4. Çocuklarla Mahremiyet ve Beden Bilinci Üzerine Konuşma Teknikleri

    2. Modül: Çocuklarda Mahremiyet Eğitiminin Pratik Uygulamaları

    1. Eğitim Materyallerinin Tanıtımı: Kitaplar, Oyuncaklar, Görsel Materyaller
    2. Rol Oyunları, Senaryo Çalışmaları ve Uygulamaları
    3. Fiziksel ve Duygusal Sınırların Tanımlanması ve Pratik Uygulamaları
    4. Çocuklarla Etkili İletişim Teknikleri

    3. Modül: Olası Risklere ve Önleyici Yaklaşımlara Genel Bir Bakış

    1. Çocuklarda Mahremiyet İhlallerinin Psikolojik ve Fiziksel Sonuçları
    2. Mahremiyet İhlallerini Fark Etme ve Müdahale Yöntemleri
    3. Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımların Tanıtımı
    4. Ebeveyn ve Öğretmenlerle İşbirliği ve Eğitim Stratejileri

    Kimler Katılabilir ve İstihdam Alanları Nelerdir?

    Kimler Katılabilir?

    1. Öğretmenler ve eğitimciler
    2. Çocuk psikologları ve danışmanları
    3. Sosyal hizmet uzmanları
    4. Çocuk doktorları ve hemşireleri
    5. Çocuk evleri ve koruyucu aile çalışanları
    6. Anaokulu ve kreş öğretmenleri
    7. Ebeveynler ve veliler
    8. Çocuk ve gençlik kulüplerinin liderleri
    9. Okul öncesi eğitimcileri
    10. Spor koçları ve rekreasyon görevlileri
    11. Çocuk hakları aktivistleri ve avukatları
    12. Çocuklarla çalışan STK temsilcileri ve gönüllüleri

    İstihdam Alanları:

    1. Okullar ve Eğitim Kurumları: Öğretmenler ve rehber öğretmenler, çocukların beden bilinci ve mahremiyet konularında daha bilinçli olmalarına yardımcı olabilir.
    2. Danışmanlık Merkezleri: Uzmanlar, çocuklara ve ailelere bireylerin bedenlerine saygı göstermeleri konusunda danışmanlık yapabilirler.
    3. Sosyal Hizmet Kuruluşları: Sosyal hizmet uzmanları, risk altındaki çocuklara destek sağlamada bu bilgiyi kullanabilir.
    4. Sağlık Kuruluşları: Çocuk sağlığı profesyonelleri, beden bilinci ve mahremiyet konularında çocuklara rehberlik edebilir.
    5. Çocuk Evleri ve Koruyucu Aile Servisleri: Bu alanlarda çalışanlar için eğitim, çocukların güvenliği ve refahı açısından kritiktir.
    6. Eğitim ve Eğitim Şirketleri: Eğitim uzmanları, diğer profesyonellere ve ailelere yönelik seminerler, atölye çalışmaları ve eğitim programları düzenleyebilir.
    7. Sivil Toplum Kuruluşları: Çocuk haklarına odaklanan STK’lar, toplumsal farkındalığı artırmak için bu eğitimi kullanabilir.

    Neden Katılmalıyım?

    Çocuklarda Beden Bilinci ve Mahremiyet eğitimine katılmanın önemi, çocukların psikolojik, fiziksel ve sosyal gelişimlerini koruma ve destekleme amacını taşır. İşte bu eğitimin neden alınması gerektiğine dair bazı nedenler:

    1. Beden Bilgisi ve Saygı: Çocuklar kendi bedenlerini tanımalı ve bedenlerine nasıl saygı göstereceklerini bilmelidirler. Bu, çocukların fiziksel sınırlarını anlamalarına ve başkalarının sınırlarına saygı duymalarına yardımcı olur.
    2. Önleyici Yaklaşım: Maalesef, çocuk istismarı gibi trajik durumlar toplumumuzda var. Bu tür olayların önlenmesinde bilinçlendirme çok önemlidir. Çocuklar, hangi tür dokunuşların uygun olmadığını ve nasıl tepki vereceklerini bilmelidir.
    3. Duygusal ve Psikolojik Gelişim: Beden bilinci ve mahremiyet eğitimi, çocukların kendi bedenlerine ve duygularına karşı farkındalıklarını artırır, bu da duygusal ve psikolojik gelişimlerini destekler.
    4. Sağlıklı İlişkiler: Mahremiyet ve beden bilinci eğitimi, çocukların sağlıklı ilişkiler kurmalarına yardımcı olur. Çocuklar, başkalarıyla nasıl etkileşimde bulunacaklarını, sınırlarını nasıl belirleyeceklerini ve saygı görmeyi nasıl bekleyeceklerini öğrenirler.
    5. Güvenli Ortam: Eğitim, ailelere ve eğitimcilere çocukların güvenli bir ortamda büyümeleri için nasıl destek olacakları konusunda bilgi ve beceriler kazandırır.
    6. Toplumsal Farkındalık: Bu eğitim, toplumda bu konuda farkındalığı artırarak çocukların korunmasına katkıda bulunur. Eğitilmiş bireyler, risk altındaki çocukları tanıma ve müdahale etme kapasitesine sahip olurlar.

    Kısacası, Çocuklarda Beden Bilinci ve Mahremiyet eğitimi, hem bireysel hem de toplumsal düzeyde çocukların güvende olmalarını ve sağlıklı bir şekilde büyümelerini destekler. Eğitimciler, aileler ve diğer yetişkinler için bu eğitimi almak, çocukların haklarını ve güvenliğini koruma sorumluluğunun bir parçasıdır.

    Eğitmen Hakkında

    Halen danışmanlık  desteği veren Elif KAYA, aynı zamanda eğitim/ webinar’lar da eğitmen olarak görev almakta olup U.A. Atlantik Üniversitesi Psikoloji bölümünden mezun olmuştur.

    Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi nde, Uzm. Psk. Sibel CESUR AKYUNAK ve Prof. Dr. Pskiyatrist Cebreail KISA süpervizörlüğünde stajer olarak yer almış ve burada M.M.P.I uygulama, İleri Düzey Danışmanlık Becerileri eğitimleri almıştır.
    Ayrıca Kanserle Dans Terapi Grubu, vaka formülasyonu ve Değerlendirme seanslarında yer almıştır.   Ulusal dergilerde Kişisel gelişim, motivasyon ve duygusal/bişişsel farkındalıklar üzerine yazılar yazan Elif Kaya, Çocuk Psikolojisi alanında ek eğitim programlarına katılmıştır. Aile Danışmanlığı, Oyun Terapisi ve Filial Terapi eğitimlerini görev aldığı kurum entegrasyonunda akademik / sosyal becerileri kuvvetlendirecek etkinlik, aktivite ve bireysel oyun çalışmalarını yönetmiştir.

    Prof.Dr. Hakan TÜRKÇPAR/ Prof. Dr. Selçuk Aslan dan Bilişsel Davranışçı Psikoterapi Temel, Değerlendirme ve Uygulama alanında eğitim alan Elif KAYA, Süpervizörlük eğitimini tamamlamaya yönelik çalışmalarına devam etmektedir.

    Bunun yanısıra Objektif ve Projektif Testler Uygulama, D.E.H.B Uygulamaları, Yaklaşımları, Attentioner Uygulama, Çocuk Odaklı Danışmanlık Becerileri,  Klinik Görüşme Teknikleri, EFT Uygulamaları, Mind Fulness Uygulama Eğitimleri ile, Travma ve Stres Bozukluğu, Pozitif Psikoterapiler ve Atölye Çalışması eğitimleri, Metafor ve Terapötik Kartlar eğitimleri almıştır. Birçok Psikoterapi eğitimleri ve Vaka Formülasyonu atölye gruplarına da katılan Elif KAYA, bu alanda kendini geliştirmeye devam etmektedir. En son ACT/ Kabul ve Kararlılık, Masal Terapisi eğitimlerini de almış olup, süpervizörlük  sürecindedir.

    Almış olduğu diğer eğitimler ve detayları sayfada yer almakta olup, çocuk/aile/yetişkin gruplarında ve online terapötik oyun/ aktivite ve eğitimler vererek çalışmalarına devam eden Elif KAYA, İngilizceyi akıcı konuşup yazmaktadır. En son Adli Psikoloji Uzmanlığı eğitimini tamamlamıştır.
    [7/8 22:10] …: Almış Olduğu Eğitimler:

    •Adli Psikoloji Uzmanlığı/ 70 saat/ İstanbul Gedik Üniversitesi/ Aralık 2021/

    •Mindfulness Uygulayıcı Eğitimi/ 16 saat/ İstanbul Gedik Üniversitesi/ Ocak 2022 ·

    •EMDR Terapi/ Temel- 19 Eylül 2021/

    •EFT Uygulayıcı Eğitimi/ 2021

    •Klinik Görüşme Becerileri/ Ares P.D./  40 saat/ 2021

    •Çözüm Odaklı Terapi/ Basic PH_ Dr. Nevin Dölek/ 16sa/ 22-23-24-25 Mart 2021

    •Masal Terapisi + Süpervizörlük/ Klnk.Psk. Raşide YILMAZ/ 24- 25 Aralık 2020

    •ACT Kabul ve Kararlılık Terapisi/ Uzm. Klnk.Psk. Esra AKCAN/ Süpervizörlük devam

    •DEHB;DEHB Tedavisinde Etkin Yöntemler, Nöropsikolojik Süreçleri Ve Yorumları Duyusal Çerçevede Değerlendirilmesi, Bilgi İşleme Ekseninde Süreçlerin İzlem Ve Müdahaleleri (Duyu Temelli Egzersizler), Gözlenebilir Davranışsal Süreçlerin Yönetimi (BDT Kökenli Uygulamalar), DEHB Tedavisinde Ev Uygulamaları- DEHB Tedavisinde Okul Uygulamaları, Aile Eğitimleri İle Süreç Takibi/ 42 sa. Uygulayıcı Sertifikası / Mart- Nisan 2020

    •Objektif Çocuk Testleri Değerlendirme ve Çocuk Odaklı Danışmanlık Becerileri/ 60 sa Uygulayıcı Sertifikası/ Plato Eğtim./ Mart 2020
    • Travma Sonrası Stres Bozukluğu: Bilgilendirme Yolu ile Psikolojik Destek, Grup Çalışmaları/ Psikolojik De-brifing grupları, Art Terapi çalışmaları, İyileştirici Hikayeler, Basic-Ph Çalışması, Rahatlama ve Gevşeme Egzersizleri, Bireysel Görüşmeler, Psikolojik Danışmanlık/ 36 sa. Uygulayıcı Sertifikası /  2020

    •Metafor ve Terapotik Kartlar Eğitimi-/ 16 sa. Yrd. Doç Dr. Nevin DÖLEK/2020

    •Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği- Prof. Dr. M. Hakan TÜRKÇAPAR- Prof. Dr. Selçuk ASLAN- Doç. Dr. Kadir ÖZDEL- BDT Temel( 50 saat), Beceri, Değerlemdirme, Uygulama( 50 saat) ve + 30 sa. Süpervizörlük) / 2019

    •Aile Danışmalığı Eğitimi- T.H.K Ünv.- 450 Saat/6 Ay/ 2019

    •İleri Düzey Danışmalık Becerileri Eğitimi-Projektif Testler-Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi/ 2019

    •M.M.P.I(Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri)– Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi/2019

    •Attentioner DEHB- Temel ve Uygulama Eğitimi- Uzm. Dr. Psikiyatr Hülya Bingöl ÇAĞLAYAN-/2019

    •Pozitif Psikoterapi – Pozitif Psikoterapi Çocuklarla ve Okullarda Uygulamalar- / 16 sa./ Prof. Dr. Şerife IŞIK- Doç.Dr. Tuğba SARI/ 2020

    •Oyun Terapisi Uygulayıcılık Sertifikası- Filial Terapi- Uludağ Üniversitesi- 6 Ay/ 2018

    •Mayıs / Haizran Psikoterapi Eğitimleri ve Vaka Formülasyonları Atölye Grupları/ 50sa.

    •Uluslararası Psikoterapi Zirveleri/ Sarı Psikoloji/ 20 Oturum- 40 sa/ 2020

    •Pozitif Psikoloji Webinar/ Nevzat TARHAN/ Sarı Psikoloji/ 1 sa 30 dk/ Aralık/2020

    •Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozukluğu ve Terapötik Müdehale Teknikleri/ Sarı Psikoloj Atölye /2sa/ Ekim 2020 •

    •Depresyon Vaka Formülasyonu ve Analizi/ Dr. Sema Yeşiyurt LAPÇİN/ 2 sa./ 10 Haziran 2020/ Sarı Psikoloji

    • Psikofarmakoloji Derneği Webinar Konferansları-15/27 Haziran 2020 (8gün)

    •Psikoterapist Uygulama Teknikleri- Doç.Dr. Itır TARI/ 8 sa./2021

    •Klinik Ortamlarda Travmatik Anılarla Çalışma Webinar- Prof.Dr. Ebru ŞALCIOĞLU/ 2 sa/ 6 Ocak 2021

    • Uluslararası Proje Hazırlama Yöntem ve Teknikleri, Drama ve Liderlik-Mayıs 2016 (Katılım Belgesi)

    • The history of Video-Ben GOLDSTEIN-( Certificate of attendance)- Cambridge University Press/ Mart-2016

    • Motivation FromTargets – 21.03.2015-21.03.2015(8 Saat)-Joanna Kosta-NickTims

    •Cambridge English Teacher Training Roadshow – ( Certificate of attendance)- Cambridge University Press – 12.03.2015-12.03.2015(9 Saat)

    • TESOL Certificate in the Methodology and Practice of English Language Teaching -Harvard Publisher & Qualification-American culture U.K / 06. 2014- Uluslararası İngilizce Eğitmenliği
    • Oyun Dönemi Çocuk Psikolojisi Sertifika Pogramı -TÜRKİYE PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATIRLAR DERNEĞİ /2013- Inter CSF COBAP Onaylı

    •Düşler Atölyesi Sanat-Tasarım Düzenle-Tegv / 2013

    •Tegv 6-11 Yaş Çocuk Sanat-Tasarım Eğitimi/ 2013-2 Tam Gün

    •Temel Psikoloji -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği / 2013

    •İş ve Çalışma Psikolojisi -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği / 2013-Inter CSF COBAP Onaylı

    •11 Yaş Çocuk Psikolojisi -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği/ 2016- 20 Şubat- 20 Mart arası InterCSF COBAP Onaylı

    • Kişilk Psikolojisi -TÜRKİYE PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATRİSTLER DERNEĞİ -/2013- InterCSF COBAP Onaylı

    •Öğrenme-Öğretme Teknikleri-Çocuklarla Etkin İletişim- Oyunlu Eğitimler-Tegv 2013

    •Öğrenme Yaklaşımları ve Modelleme -TEGV – 02.2013-Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Teknikleri –Modelleme

    •01.01.2008- Personel Seçme ve Değerlendirme Teknikleri- 1AY- HIT Eğitim Dan.

    •NLP İLE SATIŞ VE SATIŞ SONRASI HİZMET – 10.2007- 2,5AY HIT Eğitim Dan.

    •NLP- İnsan Tanıma, İletişim ve Takım Çalışması -2AY- HIT Eğitim Dan.

    •Kişisel Gelişim ve Motivasyon- 1Ay – HIT Eğitim Dan.

    •Liderlik ve Yönetim- TROYKA DANIŞMANLIK – 23.02.2008-28.03.2008 (3 Saat)

    •Müşteri Odaklı İnsan Kaynakları Yönetimi.- ATSO – 13.03.2008-13.03.2008 (8 Saat)

    •İş Hukuku Semineri-SECRET CV/İNKAY – 11.11.2007-13.11.2007 (5 Saat)

    •GELECEĞİN YÖNETİMİ VE YÖNETİM STRATEJİLERİ SEMİNERİ-İZGÖREN EĞİTİM-ŞERİF İZGÖREN VE AKDENİZ ÜNV. – 26.10.2007-26.10.2007 (6 Saat)

    Belgelendirme ve Belge Örnekleri

    Almış olduğunuz bu eğitim programı Arel Üniversitesi Onaylı olup, E-Devlet sisteminde sorgulanabilir.
    Ömür boyu geçerlidir, devlet ya da özel tüm kurumlarda kullanabilirsiniz.
    Eğitim bitiminden itibaren 1 hafta içerisinde e-devlet sisteminde görüntülenir.

    Matlas Hakkında

    www.matlas.com.tr
    www.ieccert.com
    www.sanalogretmenim.com

    Gerçek online eğitim deneyimi ile Türkiye’de sizlere eğitim vermeye devam ediyoruz. Online  Eğitimler de uluslararası başarı kriterleri ve başarı ödülleriyle; Web sitemiz üzerinde güvenle, canlı sınıflarda 7/24 öğretmenlerin canlı anlatımı, akıllı tahta uygulamaları, ihtiyaç duyabileceğiniz yazılı, ses dosyaları ve videolarla desteklenmektedir.

    Eğitmenler, canlı sınıf ortamında kursiyerlerle konuşarak gerçek sınıf ortamındaymış gibi olmanızı sağlar. Sanal sınıflarda kursiyerler sadece eğitmenlerle değil, sınıftaki ve sistemdeki tüm öğrencilerle konuşma, yazışma ve etkileşim imkânı bulurlar. Ayrıca aldığınız ve/veya kaçırdığınız tüm dersleri tekrar izleme imkanı sağlar.

    Matlas Akademi Çok Uluslu bir marka olarak Butik Örgün Eğitimler ve Online eğitimlere Müşteri memnuniyeti ve Eğitim Kalitesiyle eğitimlerine devam etmektedir. Aldığı Ulusal ve uluslararası başarı ödüllerinin onurunu duymaktadır.

     

    ETKİNLİK BİLGİSİ :

    • Başlangıç Tarihi:13 Mayıs 2024
    • Başlangıç Saati:21:00
    • Bitiş Tarihi:15 Mayıs 2024
    • Bitiş Saati:23:30
    • Katılımcı Sayısı:30
    • Eğitim Yeri:CANLI BAĞLANTI
    • Bağlantı:www.matlas.com.tr

    BU ETKİNLİĞİ BUL :

    Ana Sayfa
    Eğitimler
    Uzem Giriş
    Eğitim Kayıt
    Menü
    ×
    Sohbet başlat
    1
    💬 Yardıma ihtiyacım var
    Merhaba 👋
    Sana yardım edebilir miyiz?