DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU EĞİTİMİ

  • 25 Temmuz 2024 - 21:00
  • CANLI BAĞLANTI

DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU EĞİTİMİ ✨

Eğitmen: Psk. Elif KAYA

“DEHB’yi Anlama Gücü: Daha Bilinçli, Daha Destekçi, Daha Başarılı!”

Eğitim Hakkında;

Tarih ve Saati: 25-26-27-28 Temmuz 2024 / 21.00–23.30
Platformu: Google Meet / Canlı Bağlantı
Belge Saati: 64 Saat

Not: Tüm eğitimlerimiz uzaktan eğitim panelinden desteklenmektedir.

Ücretlendirmeler Hakkında;

Eğitim Dökümanları, Videolara Sınırsız Erişim, Uzmanlık Eğitimlerine Canlı Katılım, E-Devlet/Üniversite Onaylı Uzmanlık Belgesi DAHİL TOPLAM 1250 TL’dir.

Taksitlendirme Hakkında;

Havale/EFT Ödemelerinde: 5000 TL’ye kadar 3 taksit, 5000 TL üzerine 6 taksit yapılmaktadır.
Kredi Kartı Ödemelerinde: 2 aydan 12 aya kadar taksitlendirme yapılmaktadır.

Detaylı bilgi ve kayıt oluşturmak için;

    📝 Kayıt oluşturduğunuz andan itibaren uzaktan eğitim panelinden canlı dersleri beklemeden derslerinizi bitirip, belgelerinizi alabilirsiniz. Sonrasında canlı derslere dahil olabilirsiniz.

    Bu Eğitim Programı Hakkında Tüm Bilgilere Aşağıdaki Sekmelerden Ulaşabilirsiniz.

    Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Nedir?

    Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), çocukluk döneminden başlayarak yetişkinliğe kadar devam edebilen nörolojik bir bozukluktur. Bu bozukluğun üç ana belirtisi bulunur: dikkat eksikliği, hiperaktivite ve dürtüsellik. İşte bu belirtilerin daha ayrıntılı açıklamaları:

    1. Dikkat Eksikliği: DEHB’ye sahip bireylerin dikkatlerini odaklama ve sürdürme yetenekleri düşük olabilir. Bu, görevleri tamamlarken kolayca dikkatlerinin dağılması, hızlıca sıkılma ve detayları gözden kaçırma gibi sorunlarla kendini gösterebilir.
    2. Hiperaktivite: Hiperaktivite, sürekli hareket etme eğilimini ifade eder. DEHB’li kişiler, sakin kalamama, sürekli olarak yerlerinde duramama, özellikle sakin bir ortamda huzursuzluk hissetme gibi belirtiler sergileyebilirler.
    3. Dürtüsellik: DEHB’li bireyler, düşünmeden hareket etme ve düşünce süreçlerini kontrol edememe eğilimindedirler. Aniden kararlar alma, önceden düşünmeden konuşma veya hareket etme, düşünmeden riskli davranışlarda bulunma gibi dürtüsellik belirtileri görülebilir.

    DEHB’nin belirtileri, kişiden kişiye değişebilir ve şiddeti farklılık gösterebilir. Bu bozukluğun tanısı bir uzman tarafından konulmalıdır. DEHB’nin nedeni tam olarak bilinmemekle birlikte, genetik, çevresel faktörler ve beyin kimyasındaki değişikliklerin etkili olduğu düşünülmektedir. DEHB tedavisinde bilişsel davranış terapisi, ilaç tedavisi ve eğitim desteği gibi yöntemler kullanılır. İdeal tedavi yöntemi kişinin belirtilerinin ciddiyetine, yaşına ve diğer faktörlere bağlı olarak belirlenir.

    Eğitim İçeriği

    Modül 1: DEHB Temel Bilgileri ve Tanı

    1. DEHB Nedir?
    2. DEHB Belirtileri ve Sınıflandırma
    3. DEHB Tanı ve Teşhis Yöntemleri
    4. DEHB ile İlgili Yanlış Anlamalar ve Mitler

    Modül 2: DEHB Yönetimi ve Tedavi Seçenekleri

    1. DEHB Yönetiminde Temel İlkeler
    2. İlaç ve İlaç Olmayan Tedavi Seçenekleri
    3. DEHB ile Eğitim ve Öğrenme
    4. DEHB ile Başa Çıkma Stratejileri

    Modül 3: DEHB’de Birey ve Aile Destek

    1. DEHB’nin Aile ve İlişkilere Etkisi
    2. Aile Destek Grupları ve Kaynaklar
    3. DEHB’li Bireylerin Kendilerini Anlaması
    4. DEHB ile İlgili Stigma ve Toplum Algısı

    Modül 4: DEHB ve Eğitim/İş Dünyası

    1. Okulda DEHB ile Başa Çıkma Stratejileri
    2. İş Yerinde DEHB Yönetimi
    3. DEHB’li Bireylerin Kariyer Gelişimi
    4. DEHB ve Özel Eğitim Uygulamaları

    Kimler Katılabilir ve İstihdam Alanları Nelerdir?

    Kimler Katılabilir?

    1. Öğretmenler ve Eğitimciler: Öğretmenler, DEHB’ye sahip öğrencileri daha iyi anlamak ve sınıf içinde etkili bir şekilde desteklemek için bu eğitime katılabilirler.
    2. Psikologlar ve Danışmanlar: Psikologlar ve danışmanlar, DEHB tanısı konulan bireylerin terapilerini yönlendirmek ve ailelere destek vermek için bu eğitimi alabilirler.
    3. Aile Üyeleri: DEHB tanısı konulan bir aile üyesine sahip olan aileler, bu eğitim sayesinde daha iyi destek sağlayabilirler. Aile içi iletişimi geliştirme ve aile içindeki stresi azaltma konularında faydalı olabilir.
    4. Sağlık Profesyonelleri: Doktorlar, hemşireler ve diğer sağlık profesyonelleri, DEHB tanısı konulan hastalarına daha iyi bakım sağlamak için bu eğitimi alabilirler.
    5. Sosyal Hizmet Uzmanları: Sosyal hizmet uzmanları, DEHB’ye sahip bireylerin ailelerine destek sağlama ve toplum kaynaklarına erişim konularında yardımcı olabilirler.

    İstihdam Alanları:

    1. Özel Eğitim: DEHB eğitimi alanlar, özel eğitim öğrencilerine destek veren öğretmenler veya öğretim yardımcıları olarak çalışabilirler.
    2. Davranış Terapisi: DEHB eğitimi, davranış terapistleri için önemli bir beceri olabilir, çünkü bu terapistler DEHB’ye sahip bireylerin davranışlarını yönlendirmekte uzmandır.
    3. Psikolojik Danışmanlık: DEHB eğitimi alanlar, psikolojik danışmanlar olarak DEHB’ye sahip bireylerin tedavi ve terapilerini yönlendirebilirler.
    4. Aile Danışmanlığı: DEHB eğitimi, aile danışmanları için de yararlıdır, çünkü aileler arasındaki ilişkileri ve iletişimi iyileştirme konusunda yardımcı olabilir.
    5. Toplum Destek Uzmanları: Bu uzmanlar, DEHB’ye sahip bireylerin toplum içinde daha iyi entegre olmalarına ve kaynaklara erişmelerine yardımcı olurlar.

    Neden Katılmalıyım?

    1. DEHB’yi Anlama ve Tanıma: DEHB’nin belirtileri ve etkileri hakkında bilgi sahibi olmak, bu bozukluğu tanımanın ilk adımıdır. Eğitim, katılımcılara DEHB’nin nasıl teşhis edileceği ve belirti ve semptomlarını daha iyi tanımalarına yardımcı olur.
    2. Etkili Öğrenme Stratejileri Geliştirme: DEHB’ye sahip bireyler, özellikle okul veya işyerinde dikkatlerini sürdürme konusunda zorluklar yaşayabilirler. Eğitim, katılımcılara DEHB’yi yönetmek için etkili öğrenme stratejileri öğretir, bu da öğrencilerin veya bireylerin daha başarılı olmalarını sağlar.
    3. İlaçsız Tedavi Seçeneklerini Keşfetme: Bazı bireyler DEHB tedavisi için ilaç kullanmak istemeyebilir. DEHB eğitimi, ilaçsız tedavi seçeneklerini keşfetmelerine yardımcı olur. Bunlar arasında davranış terapisi, öğrenme destekleri ve yaşam tarzı değişiklikleri bulunabilir.
    4. Kişisel Gelişim: DEHB eğitimi, katılımcıların kendilerini daha iyi anlamalarına ve kişisel gelişimlerini teşvik etmelerine yardımcı olabilir. Bu, özsaygıyı artırabilir ve daha sağlıklı bir yaşam tarzına yönlendirebilir.
    5. Aile ve Toplum Desteği: DEHB eğitimi, ailelerin ve toplumun DEHB’ye sahip bireylere nasıl destek olabileceğini anlamalarına yardımcı olur. Bu, aile içi ilişkilerin ve toplulukların daha sağlam olmasına katkıda bulunabilir.
    6. İş Başarısı: DEHB, iş performansını olumsuz etkileyebilir. DEHB eğitimi, iş yerinde başarılı olmanın yollarını öğrenmeye yardımcı olabilir ve kariyer gelişimini destekleyebilir.

    DEHB eğitimi, bireylerin DEHB ile daha iyi başa çıkmasını, kendilerini daha iyi anlamasını ve potansiyellerini en üst düzeye çıkarmasını sağlayabilir. Bu nedenle DEHB’ye sahip bireyler, aileleri ve profesyoneller, bu tür bir eğitimden fayda sağlayabilirler.

    Eğitmen Hakkında

    Halen danışmanlık  desteği veren Elif KAYA, aynı zamanda eğitim/ webinar’lar da eğitmen olarak görev almakta olup U.A. Atlantik Üniversitesi Psikoloji bölümünden mezun olmuştur.

    Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi nde, Uzm. Psk. Sibel CESUR AKYUNAK ve Prof. Dr. Pskiyatrist Cebreail KISA süpervizörlüğünde stajer olarak yer almış ve burada M.M.P.I uygulama, İleri Düzey Danışmanlık Becerileri eğitimleri almıştır.
    Ayrıca Kanserle Dans Terapi Grubu, vaka formülasyonu ve Değerlendirme seanslarında yer almıştır.   Ulusal dergilerde Kişisel gelişim, motivasyon ve duygusal/bişişsel farkındalıklar üzerine yazılar yazan Elif Kaya, Çocuk Psikolojisi alanında ek eğitim programlarına katılmıştır. Aile Danışmanlığı, Oyun Terapisi ve Filial Terapi eğitimlerini görev aldığı kurum entegrasyonunda akademik / sosyal becerileri kuvvetlendirecek etkinlik, aktivite ve bireysel oyun çalışmalarını yönetmiştir.

    Prof.Dr. Hakan TÜRKÇPAR/ Prof. Dr. Selçuk Aslan dan Bilişsel Davranışçı Psikoterapi Temel, Değerlendirme ve Uygulama alanında eğitim alan Elif KAYA, Süpervizörlük eğitimini tamamlamaya yönelik çalışmalarına devam etmektedir.

    Bunun yanısıra Objektif ve Projektif Testler Uygulama, D.E.H.B Uygulamaları, Yaklaşımları, Attentioner Uygulama, Çocuk Odaklı Danışmanlık Becerileri,  Klinik Görüşme Teknikleri, EFT Uygulamaları, Mind Fulness Uygulama Eğitimleri ile, Travma ve Stres Bozukluğu, Pozitif Psikoterapiler ve Atölye Çalışması eğitimleri, Metafor ve Terapötik Kartlar eğitimleri almıştır. Birçok Psikoterapi eğitimleri ve Vaka Formülasyonu atölye gruplarına da katılan Elif KAYA, bu alanda kendini geliştirmeye devam etmektedir. En son ACT/ Kabul ve Kararlılık, Masal Terapisi eğitimlerini de almış olup, süpervizörlük  sürecindedir.

    Almış olduğu diğer eğitimler ve detayları sayfada yer almakta olup, çocuk/aile/yetişkin gruplarında ve online terapötik oyun/ aktivite ve eğitimler vererek çalışmalarına devam eden Elif KAYA, İngilizceyi akıcı konuşup yazmaktadır. En son Adli Psikoloji Uzmanlığı eğitimini tamamlamıştır.
    [7/8 22:10] …: Almış Olduğu Eğitimler:

    •Adli Psikoloji Uzmanlığı/ 70 saat/ İstanbul Gedik Üniversitesi/ Aralık 2021/

    •Mindfulness Uygulayıcı Eğitimi/ 16 saat/ İstanbul Gedik Üniversitesi/ Ocak 2022 ·

    •EMDR Terapi/ Temel- 19 Eylül 2021/

    •EFT Uygulayıcı Eğitimi/ 2021

    •Klinik Görüşme Becerileri/ Ares P.D./  40 saat/ 2021

    •Çözüm Odaklı Terapi/ Basic PH_ Dr. Nevin Dölek/ 16sa/ 22-23-24-25 Mart 2021

    •Masal Terapisi + Süpervizörlük/ Klnk.Psk. Raşide YILMAZ/ 24- 25 Aralık 2020

    •ACT Kabul ve Kararlılık Terapisi/ Uzm. Klnk.Psk. Esra AKCAN/ Süpervizörlük devam

    •DEHB;DEHB Tedavisinde Etkin Yöntemler, Nöropsikolojik Süreçleri Ve Yorumları Duyusal Çerçevede Değerlendirilmesi, Bilgi İşleme Ekseninde Süreçlerin İzlem Ve Müdahaleleri (Duyu Temelli Egzersizler), Gözlenebilir Davranışsal Süreçlerin Yönetimi (BDT Kökenli Uygulamalar), DEHB Tedavisinde Ev Uygulamaları- DEHB Tedavisinde Okul Uygulamaları, Aile Eğitimleri İle Süreç Takibi/ 42 sa. Uygulayıcı Sertifikası / Mart- Nisan 2020

    •Objektif Çocuk Testleri Değerlendirme ve Çocuk Odaklı Danışmanlık Becerileri/ 60 sa Uygulayıcı Sertifikası/ Plato Eğtim./ Mart 2020
    • Travma Sonrası Stres Bozukluğu: Bilgilendirme Yolu ile Psikolojik Destek, Grup Çalışmaları/ Psikolojik De-brifing grupları, Art Terapi çalışmaları, İyileştirici Hikayeler, Basic-Ph Çalışması, Rahatlama ve Gevşeme Egzersizleri, Bireysel Görüşmeler, Psikolojik Danışmanlık/ 36 sa. Uygulayıcı Sertifikası /  2020

    •Metafor ve Terapotik Kartlar Eğitimi-/ 16 sa. Yrd. Doç Dr. Nevin DÖLEK/2020

    •Bilişsel Davranışçı Psikoterapiler Derneği- Prof. Dr. M. Hakan TÜRKÇAPAR- Prof. Dr. Selçuk ASLAN- Doç. Dr. Kadir ÖZDEL- BDT Temel( 50 saat), Beceri, Değerlemdirme, Uygulama( 50 saat) ve + 30 sa. Süpervizörlük) / 2019

    •Aile Danışmalığı Eğitimi- T.H.K Ünv.- 450 Saat/6 Ay/ 2019

    •İleri Düzey Danışmalık Becerileri Eğitimi-Projektif Testler-Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi/ 2019

    •M.M.P.I(Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri)– Ankara Psikiyatri ve Psikoterapi Merkezi/2019

    •Attentioner DEHB- Temel ve Uygulama Eğitimi- Uzm. Dr. Psikiyatr Hülya Bingöl ÇAĞLAYAN-/2019

    •Pozitif Psikoterapi – Pozitif Psikoterapi Çocuklarla ve Okullarda Uygulamalar- / 16 sa./ Prof. Dr. Şerife IŞIK- Doç.Dr. Tuğba SARI/ 2020

    •Oyun Terapisi Uygulayıcılık Sertifikası- Filial Terapi- Uludağ Üniversitesi- 6 Ay/ 2018

    •Mayıs / Haizran Psikoterapi Eğitimleri ve Vaka Formülasyonları Atölye Grupları/ 50sa.

    •Uluslararası Psikoterapi Zirveleri/ Sarı Psikoloji/ 20 Oturum- 40 sa/ 2020

    •Pozitif Psikoloji Webinar/ Nevzat TARHAN/ Sarı Psikoloji/ 1 sa 30 dk/ Aralık/2020

    •Çocuk ve Ergenlerde Anksiyete Bozukluğu ve Terapötik Müdehale Teknikleri/ Sarı Psikoloj Atölye /2sa/ Ekim 2020 •

    •Depresyon Vaka Formülasyonu ve Analizi/ Dr. Sema Yeşiyurt LAPÇİN/ 2 sa./ 10 Haziran 2020/ Sarı Psikoloji

    • Psikofarmakoloji Derneği Webinar Konferansları-15/27 Haziran 2020 (8gün)

    •Psikoterapist Uygulama Teknikleri- Doç.Dr. Itır TARI/ 8 sa./2021

    •Klinik Ortamlarda Travmatik Anılarla Çalışma Webinar- Prof.Dr. Ebru ŞALCIOĞLU/ 2 sa/ 6 Ocak 2021

    • Uluslararası Proje Hazırlama Yöntem ve Teknikleri, Drama ve Liderlik-Mayıs 2016 (Katılım Belgesi)

    • The history of Video-Ben GOLDSTEIN-( Certificate of attendance)- Cambridge University Press/ Mart-2016

    • Motivation FromTargets – 21.03.2015-21.03.2015(8 Saat)-Joanna Kosta-NickTims

    •Cambridge English Teacher Training Roadshow – ( Certificate of attendance)- Cambridge University Press – 12.03.2015-12.03.2015(9 Saat)

    • TESOL Certificate in the Methodology and Practice of English Language Teaching -Harvard Publisher & Qualification-American culture U.K / 06. 2014- Uluslararası İngilizce Eğitmenliği
    • Oyun Dönemi Çocuk Psikolojisi Sertifika Pogramı -TÜRKİYE PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATIRLAR DERNEĞİ /2013- Inter CSF COBAP Onaylı

    •Düşler Atölyesi Sanat-Tasarım Düzenle-Tegv / 2013

    •Tegv 6-11 Yaş Çocuk Sanat-Tasarım Eğitimi/ 2013-2 Tam Gün

    •Temel Psikoloji -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği / 2013

    •İş ve Çalışma Psikolojisi -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği / 2013-Inter CSF COBAP Onaylı

    •11 Yaş Çocuk Psikolojisi -Türkiye Psikologlar ve Psikiyatristler Derneği/ 2016- 20 Şubat- 20 Mart arası InterCSF COBAP Onaylı

    • Kişilk Psikolojisi -TÜRKİYE PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATRİSTLER DERNEĞİ -/2013- InterCSF COBAP Onaylı

    •Öğrenme-Öğretme Teknikleri-Çocuklarla Etkin İletişim- Oyunlu Eğitimler-Tegv 2013

    •Öğrenme Yaklaşımları ve Modelleme -TEGV – 02.2013-Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları Teknikleri –Modelleme

    •01.01.2008- Personel Seçme ve Değerlendirme Teknikleri- 1AY- HIT Eğitim Dan.

    •NLP İLE SATIŞ VE SATIŞ SONRASI HİZMET – 10.2007- 2,5AY HIT Eğitim Dan.

    •NLP- İnsan Tanıma, İletişim ve Takım Çalışması -2AY- HIT Eğitim Dan.

    •Kişisel Gelişim ve Motivasyon- 1Ay – HIT Eğitim Dan.

    •Liderlik ve Yönetim- TROYKA DANIŞMANLIK – 23.02.2008-28.03.2008 (3 Saat)

    •Müşteri Odaklı İnsan Kaynakları Yönetimi.- ATSO – 13.03.2008-13.03.2008 (8 Saat)

    •İş Hukuku Semineri-SECRET CV/İNKAY – 11.11.2007-13.11.2007 (5 Saat)

    •GELECEĞİN YÖNETİMİ VE YÖNETİM STRATEJİLERİ SEMİNERİ-İZGÖREN EĞİTİM-ŞERİF İZGÖREN VE AKDENİZ ÜNV. – 26.10.2007-26.10.2007 (6 Saat)

    Belgelendirme ve Belge Örnekleri

    Almış olduğunuz bu eğitim programı Arel Üniversitesi Onaylı olup, E-Devlet sisteminde sorgulanabilir.
    Ömür boyu geçerlidir, devlet ya da özel tüm kurumlarda kullanabilirsiniz.
    Eğitim bitiminden itibaren 1 hafta içerisinde e-devlet sisteminde görüntülenir.

    Matlas Hakkında

    www.matlas.com.tr
    www.ieccert.com
    www.sanalogretmenim.com

    Gerçek online eğitim deneyimi ile Türkiye’de sizlere eğitim vermeye devam ediyoruz. Online  Eğitimler de uluslararası başarı kriterleri ve başarı ödülleriyle; Web sitemiz üzerinde güvenle, canlı sınıflarda 7/24 öğretmenlerin canlı anlatımı, akıllı tahta uygulamaları, ihtiyaç duyabileceğiniz yazılı, ses dosyaları ve videolarla desteklenmektedir.

    Eğitmenler, canlı sınıf ortamında kursiyerlerle konuşarak gerçek sınıf ortamındaymış gibi olmanızı sağlar. Sanal sınıflarda kursiyerler sadece eğitmenlerle değil, sınıftaki ve sistemdeki tüm öğrencilerle konuşma, yazışma ve etkileşim imkânı bulurlar. Ayrıca aldığınız ve/veya kaçırdığınız tüm dersleri tekrar izleme imkanı sağlar.

    Matlas Akademi Çok Uluslu bir marka olarak Butik Örgün Eğitimler ve Online eğitimlere Müşteri memnuniyeti ve Eğitim Kalitesiyle eğitimlerine devam etmektedir. Aldığı Ulusal ve uluslararası başarı ödüllerinin onurunu duymaktadır.

    ETKİNLİK BİLGİSİ :

    • Başlangıç Tarihi:25 Temmuz 2024
    • Başlangıç Saati:21:00
    • Bitiş Tarihi:28 Temmuz 2024
    • Bitiş Saati:23:30
    • Katılımcı Sayısı:30
    • Eğitim Yeri:CANLI BAĞLANTI
    • Bağlantı:www.matlas.com.tr

    BU ETKİNLİĞİ BUL :

    Ana Sayfa
    Eğitimler
    Uzem Giriş
    Eğitim Kayıt
    Menü
    ×
    Sohbet başlat
    1
    💬 Yardıma ihtiyacım var
    Merhaba 👋
    Sana yardım edebilir miyiz?