YARATICI DRAMA EĞİTMEN EĞİTİMİ

  • 4 Temmuz 2024 - 21:00
  • CANLI BAĞLANTI

YARATICI DRAMA EĞİTİCİ EĞİTİMİ

Eğitmen: Psk. Güler ERGEN

“Hayal Gücüyle Öğret, Drama ile Keşfet!”

Eğitim Hakkında;

Tarih ve Saati:  4-5-6 Temmuz 2024 / 21.00–23.30
Platformu: Google Meet / Canlı Bağlantı
Belge Saati: 320 Saat

Not: Tüm eğitimlerimiz uzaktan eğitim panelinden desteklenmektedir.

Ücretlendirmeler Hakkında;

Eğitim Dökümanları, Videolara Sınırsız Erişim, Uzmanlık Eğitimlerine Canlı Katılım, E-Devlet/Üniversite Onaylı Uzmanlık Belgesi DAHİL TOPLAM 1250 TL’dir.

Taksitlendirme Hakkında;

Havale/EFT Ödemelerinde: 5000 TL’ye kadar 3 taksit, 5000 TL üzerine 6 taksit yapılmaktadır.
Kredi Kartı Ödemelerinde: 2 aydan 12 aya kadar taksitlendirme yapılmaktadır.

Detaylı bilgi ve kayıt oluşturmak için;

    📝 Kayıt oluşturduğunuz andan itibaren uzaktan eğitim panelinden canlı dersleri beklemeden derslerinizi bitirip, belgelerinizi alabilirsiniz. Sonrasında canlı derslere dahil olabilirsiniz.

    Bu Eğitim Programı Hakkında Tüm Bilgilere Aşağıdaki Sekmelerden Ulaşabilirsiniz.

    Yaratıcı Drama Nedir? Nasıl Uygulanır?

    Yaratıcı drama, katılımcıların doğaçlama yaparak fikirlerini, duygularını ve düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanıyan, eğitici ve bireysel gelişimi destekleyen bir sanat ve eğitim yöntemidir. Bu yöntem, bireylerin sosyal, duygusal, fiziksel ve bilişsel yeteneklerini geliştirme amacını taşır. Yaratıcı drama, belirlenmiş bir metne ya da sahnelemeye dayanmaz; süreç odaklıdır ve katılımcıların yaratıcı potansiyellerini harekete geçirmeye odaklanır.

    Nasıl Uygulanır?

    1. Hedef Belirleme: Öncelikle drama etkinliğinin amacı ve hedefi belirlenir. Bu hedef, bir konunun işlenmesi, bir problemi çözme ya da bir duyguyu ifade etme olabilir.
    2. Isınma Aktiviteleri: Katılımcıların enerjilerini yükseltmek, grupla bütünleşmelerini sağlamak ve drama etkinliğine hazırlık yapmaları için ısınma etkinlikleri yapılır. Bu aktiviteler genellikle oyunlar, hareketler ve ses çalışmalarını içerir.
    3. Ana Etkinlik: Bu aşamada belirlenen hedefe yönelik olarak katılımcılarla drama çalışmaları yapılır. Doğaçlama, hikaye oluşturma, rol alma gibi drama teknikleri kullanılır.
    4. Değerlendirme: Etkinlik sonunda katılımcılarla birlikte yapılan drama çalışması değerlendirilir. Bu aşama, katılımcıların deneyimlerini paylaşmalarını, duygularını ifade etmelerini ve öğrendikleri konuları derinlemesine düşünmelerini sağlar.
    5. Sonlandırma: Etkinliği tamamlamak ve katılımcıların normal yaşantılarına geri dönmelerini kolaylaştırmak için rahatlama ve gevşeme aktiviteleri yapılır.

    Yaratıcı Drama’nın Uygulanmasında Dikkat Edilmesi Gerekenler:

    • Güvenli Ortam: Katılımcıların kendilerini ifade edebilmeleri için güvenli bir ortamın oluşturulması gerekir.
    • Empati: Drama lideri, katılımcılarla empati kurmalı ve onların duygularına saygı göstermelidir.
    • Aktif Katılım: Tüm katılımcıların aktif olarak sürece dahil olmaları teşvik edilmelidir.
    • Değer Yargısızlık: Yaratıcı drama süreci boyunca katılımcıların ifade ettikleri düşünceler, duygular ve fikirler üzerinde değer yargısı yapılmamalıdır.
    • Esneklik: Yaratıcı drama sürecinde planlanan aktivitelerin dışına çıkılabilir. Önemli olan katılımcıların ihtiyaçlarına ve sürecin doğal akışına uyum sağlamaktır.

    Yaratıcı drama, eğitimde ve kişisel gelişimde kullanılan etkili bir yöntemdir. Farklı yaş grupları ve farklı amaçlarla kullanılabilecek bu yöntem, bireylerin kendilerini daha iyi tanımalarına, sosyal becerilerini geliştirmelerine ve yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak tanır.

    Eğitim İçeriği

    1. Modül: Temel Eğitim – Drama ve Yaratıcılığın Temelleri

    • Giriş: Drama ve Yaratıcı Drama arasındaki farklar.
    • Drama Tarihi: Drama’nın kökenleri ve evrimi.
    • Yaratıcılığın Tanımı: Yaratıcılık süreci ve unsurları.
    • Yaratıcı Drama’nın Eğitimdeki Yeri: Eğitimde drama yönteminin önemi.
    • Drama’nın Temel Unsurları: Rol, sahne, hareket, ses ve metin.
    • Yaratıcı Drama Etkinlikleri: Temel drama etkinlikleri ve uygulamaları.
    • Günün Sonu Değerlendirmesi: Öğrenci geri bildirimleri ve özet.

    2. Modül: Uygulama – Yaratıcı Drama Teknikleri ve Metodolojisi

    • Etkinlik Planlama: Drama etkinliklerinin planlanması ve uygulanması.
    • Drama Teknikleri: “Freeze Frame”, “Hot Seating”, “Role Play”, “Forum Theatre” vb.
    • Yaratıcı Drama’nın Prensipleri: Empati, işbirliği, doğaçlama ve yansıma.
    • Grup Dinamikleri: Drama gruplarında grup dinamiğini anlama ve yönetme.
    • Sınıf Yönetimi: Drama derslerinde disiplin, motivasyon ve katılımcı yönetimi.
    • Etkinlik Uygulama: Katılımcıların planladıkları drama etkinliklerini uygulamaları.
    • Günün Sonu Değerlendirmesi: Uygulamaların değerlendirilmesi ve geri bildirim.

    3. Modül: Derinlemesine Bilgi – Yaratıcı Drama’nın Felsefesi ve Derinlemesine Uygulamaları

    • Yaratıcı Drama’nın Felsefesi: Drama’nın derinlemesine anlamı ve yaratıcılıkla ilişkisi.
    • Drama ve Psikoloji: Drama’nın bireysel ve grup psikolojisi üzerindeki etkisi.
    • Karakter Geliştirme: Rol almanın ve karakter geliştirmenin teknikleri.
    • Sahnede Hikaye Oluşturma: Doğaçlama ve hikaye oluşturma teknikleri.
    • İleri Drama Teknikleri: “Mantle of the Expert”, “Teacher in Role” vb.
    • Özel Gruplarla Drama: Engelli bireyler, yaşlılar ve özel gereksinimli gruplarla drama uygulamaları.
    • Günün Sonu Değerlendirmesi: Derinlemesine bilgi ve tekniklerin değerlendirilmesi ve katılımcı geri bildirimleri.

    Kimler Katılabilir ve İstihdam Alanları Nelerdir?

    Kimler Katılabilir?

    1. Öğretmenler: Özellikle sınıf öğretmenleri, branş öğretmenleri ve rehber öğretmenler, derslerini ve rehberlik çalışmalarını daha etkili ve ilgi çekici hale getirebilmek için bu eğitimi alabilirler.
    2. Psikologlar ve Danışmanlar: Drama teknikleri, bireylerin duygularını ifade etmelerine yardımcı olabilir. Psikologlar ve danışmanlar, drama yöntemlerini terapötik amaçla kullanabilirler.
    3. Anaokulu ve Kreş Eğitmenleri: Çocukların duygusal, sosyal ve bilişsel gelişimlerini desteklemek için drama etkinliklerini kullanabilirler.
    4. Tiyatro Eğitmenleri: Yaratıcı drama, temel tiyatro eğitiminin bir parçası olarak kullanılabilir.
    5. Sosyal Hizmet Uzmanları: Topluluklarla çalışırken yaratıcı drama yöntemlerini kullanabilirler.
    6. Eğitim Koçları: Öğrencilere özgüven kazandırmak, motivasyonlarını artırmak ve öğrenme sürecini desteklemek için drama tekniklerini kullanabilirler.
    7. Eğitim ve Gelişim Uzmanları: Kurumsal eğitimlerde, takım çalışması, iletişim, liderlik gibi konularda yaratıcı drama yöntemlerini kullanarak etkili eğitimler düzenleyebilirler.
    8. Etkinlik ve Kamp Liderleri: Grup dinamiklerini yönetmek, katılımcıların enerjisini yükseltmek ve etkinlikleri daha eğlenceli hale getirmek için drama etkinliklerini uygulayabilirler.

    İstihdam Alanları:

    1. Okullar: Özellikle ilkokul, ortaokul ve lise seviyesinde yaratıcı drama dersleri veya etkinlikleri düzenleyen okullarda.
    2. Rehberlik ve Danışmanlık Merkezleri: Drama terapisinin kullanıldığı merkezlerde.
    3. Tiyatro ve Sanat Atölyeleri: Çocuklar, gençler veya yetişkinler için yaratıcı drama atölyeleri düzenleyen kurumlar.
    4. Kurumsal Şirketler: Takım çalışması, iletişim, liderlik gibi eğitimlerde drama yöntemlerini kullanmak isteyen şirketlerde.
    5. Sosyal Hizmet Kuruluşları: Topluluklarla yaratıcı drama yöntemlerini kullanarak çalışmalar yapan kuruluşlar.
    6. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri: Drama, özel gereksinimli bireylerin eğitiminde de kullanılabilecek etkili bir yöntemdir.
    7. Yaz Kampları ve Etkinlik Organizasyonları: Özellikle çocuk ve gençlerin katıldığı kamplarda drama etkinlikleri düzenlenebilir.

    Neden Katılmalıyım?


    Yaratıcı Drama Eğitici Eğitimi, bireylerin yaratıcılıklarını keşfetmelerine, bu yaratıcılıklarını eğitimde nasıl kullanabileceklerini öğrenmelerine ve drama teknikleri ile öğrenci ya da katılımcıların aktif katılımlarını sağlayarak onlara kalıcı ve etkili öğrenme deneyimleri sunmalarına yardımcı olur. İşte bu eğitime katılmanız için bazı nedenler:

    1. Kişisel Gelişim: Yaratıcı drama, bireyin kendini ifade etme yeteneklerini geliştirir, empati oluşturma, iletişim becerileri ve özgüvenini artırır.
    2. Öğrenmeyi Aktifleştirme: Drama yöntemleri, öğrencilerin veya katılımcıların aktif katılımını sağlar, böylece öğrenme sürecini daha etkili ve kalıcı kılar.
    3. Empati Geliştirme: Drama teknikleri, bireylerin farklı karakterlere bürünmelerini ve o karakterlerin duygu ve düşüncelerini deneyimlemelerini sağlar. Bu, empati yeteneğini geliştirir.
    4. Grup Dinamiklerini Anlama: Drama etkinlikleri genellikle gruplar halinde gerçekleştirilir. Bu süreçte grup dinamikleri, liderlik, takipçilik, işbirliği gibi kavramlar pratikte deneyimlenir.
    5. Farklı Öğrenme Stillerini Destekleme: Drama, görsel, işitsel, kinestetik gibi farklı öğrenme stillerine hitap eden bir yöntemdir.
    6. Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme: Drama etkinlikleri, bireyleri farklı senaryolarla karşı karşıya getirerek problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanmalarını teşvik eder.
    7. Eğlenceli Öğrenme Ortamı: Yaratıcı drama, öğrenmeyi eğlenceli bir süreç haline getirir. Bu da motivasyonu artırır ve öğrencilerin ya da katılımcıların konuya daha fazla ilgi duymasını sağlar.

    Sonuç olarak, Yaratıcı Drama Eğitici Eğitimi, eğitmenlere, öğretmenlere veya herhangi bir eğitim alanında çalışan profesyonellere, öğrenci ya da katılımcıların ilgisini çeken, onları aktif bir şekilde öğrenme sürecine dahil eden ve aynı zamanda keyifli bir öğrenme ortamı sunan yöntemler ve teknikler kazandırır. Bu nedenle, eğitimde fark yaratmak ve yaratıcılığınızı kullanarak öğrenme deneyimlerini zenginleştirmek istiyorsanız, bu eğitime katılmak sizin için değerli olabilir.

    Eğitmen Hakkında

    Psikolog Güler ERGEN , kendi özel muayenehanesinde danışanlarına hizmet vermektedir. Manisa Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesinde Stajının ardından mesleğini çok severek yapmaya başlamıştır.

    Seksofonksiyonel Cinsel Terapi Enstitüsü İzmir Şube Başkanı olarak ve İzmir Kadın Dayanışma Derneği’nde Gönüllü Psikolog olarak görev yapmaktadır.

    Ruh sağlığı alanında çeşitli eğitim ve seminerlere katılmıştır. Çalışma alanları Hizmetler bölümünde detaylı olarak bulunmaktadır.

    EĞİTİM

    AMERICAN  ÜNİVERSİTESİ / PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ

    SERTİFİKALAR

    2014      AİLE DANIŞMANLIĞI -KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ/PSİKOAKTİF

    2014      İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ-NAATURE AKADEMİ

    2016      KİŞİLİK ANALİZİ – PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATRİSTLER DERNEĞİ

    2016      PSİKOLOJİK RAHATSIZLIKLAR – PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATRİSTLER DERNEĞİ

    2016      ERGEN PSİKOLOJİSİ – PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATRİSTLER DERNEĞİ

    2016      6-12 YAŞ İLKOKUL DÖNEMİ /  RENK PSİKOLOJİSİ VE ANALİZİ – PSİKOLOGLAR VE PSİKİYATRİSTLER DERNEĞİ

    2017      OYUN TERAPİSİ- PSY-Q  PSİKOLOJİ EĞİTİM

    2017      EĞİTİMDEN TERAPİ ODASINA PAYLAŞIM PROGRAMI/EGE GELİŞİM ENSTİTÜSÜ

    2017      PSİKOTERAPİ VE DANIŞMANLIKTA TRANSAKSİYONEL ANALİZ EĞİTİMİ-EGE GELİŞİM ENSTİTÜSÜ

    2017      RAYA EĞİTİM VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK MERKEZİ /PSİKOLOJİK İLK YARDIM: KRİZLE BAŞA ÇIKMA EĞİTİMİ

    2017      TEK İLKE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ/ ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ

    2017      İZMİR 1 .TRAVMA SEMPOZYUMU /TÜRK PSİKOLOGLAR DERNEĞİ

    2018      TRANSAKSİYONEL ANALİZ EĞİTİMİ/ EGE GELİŞİM ENSTİTÜSÜ

    2018      PEDAGOJİK FORMASYON  / DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

    2018      ÇOCUK VE ERGENLERLE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ EĞİTİMİ/ EGE GELİŞİM ENSTİTÜSÜ /DR.NEVİN DÖLEK

    2018      MMPI  UYGULAYICI EĞİTİMİ/İZMİR PSİKOLOJİ MERKEZİ

    2018      LİFE KINETIK VE HAREKET EĞİTİMİ / LİFE KINETİK MASTER TRAINER

    2018      DİSLEKSİ EĞİTİCİ EĞİTİMİ /AKADEMİ BİLSEM

    2018      AKANSEL EĞİTİM DANIŞMANLIK

    • CİNSEL TERAPİ/İBRAHİM ÖZCANLI
    • ÇOCUK İSTİSMARI/NURDAN BEŞEN BÜYÜKAK
    • ALGI VE SUÇ PSİKOLOJİSİ,SOSYAL PSİKOLOJİ ÜZERİNDE MADDE BAĞIMLILIĞI VE SİGARA BAĞIMLILIĞININ ÇOCUK GELİŞİMİNE ETKİLERİ/UĞUR DALAN
    • AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM/BEYHAN BUDAK

    2018

    • OTİZM VE DUYU BÜTÜNLEME TEKNİKLERİ/EMİNE ERGÜN
    • MONTESSORİ UYGULAMA TEKNİKLERİ/GÖKÇE GÜLEN
    • ÇOCUKLARDA DAVRANIŞ BOZUKLUĞU PROBLEMİNİ ÇÖZME YOLLARI/EMİNE ERGÜN

    2019      PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE EĞİTİMLERDE METAFOR,OYUNCAK VE TERAPOTİK KARTLARIN KULLANIMI EĞİTİMİ/ EGE GELİŞİM ENSTİTÜSÜ/ PSK.DR. NEVİN DÖLEK

    2019      ÇOCUK DEĞERLENDİRME VE DİKKAT TESTLERİ/İZMİR PSİKOLOJİ MERKEZİ / UZM.PSK.İPEK ERDOĞAN

    • ANKARA GELİŞİM TARAMA ENVANTERİ(AGTE)
    • METROPOLİTAN OKUL OLGUNLUĞU TESTİ
    • FRANKFURTER DİKKAT TESTİ
    • BENDER GESTALT GÖRSEL MOTOR ALGI TESTİ
    • CATTEL ZEKA TESTİ
    • KELİME SÖYLEYİŞ TESTİ
    • PREABODY
    • GOOD ENOUGH HARRİS İNSAN ÇİZ TESTİ
    • BENTON GÖRSEL BELLEK TESTİ
    • PORTEUS
    • GESSEL (GESELL) GELİŞİM FİGÜRLERİ
    • FROSTİG GÖRSEL ALGI TESTİ
    • D2 DİKKAT TESTİ

    2020      OYUN TERAPİSİ /ADAMER EĞİTİM/

    2020      BDT-BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ EĞİTİMİ- EMA PSİKOLOJİ- PSİKİYATRİST DR. SEMA YEŞİLYURT

    2020      BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİLERİN KLİNİK UYGULAMALARI SÜPERVİZYONU/ DATEM /PROF.DR. EBRU ŞALCIOĞLU

    2020      EMDR- TRAVMA VE İLİŞKİLİ RUHSAL BOZUKLUKLARDA EMDR UYGULAMASI – PAPİLLON PSİKOLOJİ

    2020      RESİM ANALİZİ EĞİTİMİ / EMA PSİKOLOJİ

    2020      CİNSEL TERAPİ EĞİTİMİ / EMA PSİKOLOJİ- PSİKİYATRİST DR. SEMA YEŞİLYURT

    2021      SEKSOFONKSİYONEL CİNSEL TERAPİ EĞİTİMİ- SEKSOFONKSİYONEL CİNSEL TERAPİ ENSTİTÜSÜ –Dr.MUSTAFA ÇAĞLAR / DR.ERTUĞRUL TAŞ

    2022      ŞEMA TERAPİ  / HAYYİNG DANIŞMANLIK

    2022      GOTTMAN ÇİFT TERAPİSİ / İSTANBUL

     YABANCI DİL:

     İngilizce Okuma Seviyesi (Çok iyi), Yazma Seviyesi (Çok iyi), Konuşma Seviyesi (Orta)

     – ODTÜ -Hazırlık Kursu

    Belgelendirme ve Belge Örnekleri

    Almış olduğunuz bu eğitim programı Arel Üniversitesi Onaylı olup, E-Devlet sisteminde sorgulanabilir.
    Ömür boyu geçerlidir, devlet ya da özel tüm kurumlarda kullanabilirsiniz.
    Eğitim bitiminden itibaren 1 hafta içerisinde e-devlet sisteminde görüntülenir.

    Matlas Hakkında

    www.matlas.com.tr
    www.ieccert.com
    www.sanalogretmenim.com

    Gerçek online eğitim deneyimi ile Türkiye’de sizlere eğitim vermeye devam ediyoruz. Online  Eğitimler de uluslararası başarı kriterleri ve başarı ödülleriyle; Web sitemiz üzerinde güvenle, canlı sınıflarda 7/24 öğretmenlerin canlı anlatımı, akıllı tahta uygulamaları, ihtiyaç duyabileceğiniz yazılı, ses dosyaları ve videolarla desteklenmektedir.

    Eğitmenler, canlı sınıf ortamında kursiyerlerle konuşarak gerçek sınıf ortamındaymış gibi olmanızı sağlar. Sanal sınıflarda kursiyerler sadece eğitmenlerle değil, sınıftaki ve sistemdeki tüm öğrencilerle konuşma, yazışma ve etkileşim imkânı bulurlar. Ayrıca aldığınız ve/veya kaçırdığınız tüm dersleri tekrar izleme imkanı sağlar.

    Matlas Akademi Çok Uluslu bir marka olarak Butik Örgün Eğitimler ve Online eğitimlere Müşteri memnuniyeti ve Eğitim Kalitesiyle eğitimlerine devam etmektedir. Aldığı Ulusal ve uluslararası başarı ödüllerinin onurunu duymaktadır.

    ETKİNLİK BİLGİSİ :

    • Başlangıç Tarihi:4 Temmuz 2024
    • Başlangıç Saati:21:00
    • Bitiş Tarihi:6 Temmuz 2024
    • Bitiş Saati:23:30
    • Katılımcı Sayısı:30
    • Eğitim Yeri:CANLI BAĞLANTI
    • Bağlantı:www.matlas.com.tr

    BU ETKİNLİĞİ BUL :

    Ana Sayfa
    Eğitimler
    Uzem Giriş
    Eğitim Kayıt
    Menü
    ×
    Sohbet başlat
    1
    💬 Yardıma ihtiyacım var
    Merhaba 👋
    Sana yardım edebilir miyiz?